Ministrul Energiei, Virgil Popescu, a declarat joi în şedinţa Executivului, despre accidentul de la Jilţ Sud, că a dispus extinderea controlului pentru toate achiziţiile din Complexul Energetic Oltenia, în paralel cu verificarea programelor de investiţii şi modul de plată al furnizorilor. El a arătat că a cerut ca în maximum 15 zile, directoratul CEO să vină la aprobat cu un plan clar de investiţii, asigurarea echipamentelor de protecţie a muncii pentru personal, efectuarea transportului în condiţii de siguranţă şi orice alte măsuri necesare şi aşteaptă acest plan la sfârşitul săptămânii viitoare.
Ministrul Energiei, Virgil Popescu a precizat că principala cauză a accidentului a fost faptul că cele două echipe care s-au deplasat de la locul reparaţiei la sediul carierei au fost îmbarcate într-un mijloc de transport marfă, care nu putea transporta persoane, împreună cu echipamentele, iar acesta s-a răsturnat într-o pantă pe un drum destul de greu, chiar foarte greu de practicat de acea maşină în acea perioadă. Principala cauză, a spus ministrul, a fost folosirea unui mijloc de transport marfă pentru transportul persoanelor, fără absolut nicio protecţie pentru persoanele respective care erau în acel autovehicul.
Ministrul Virgil Popescu a mai declarat că după ce s-a deplasat la locul accidentului, prima măsură luată a fost schimbarea directorului sucursalei miniere, cel care răspudne de toate exploatările miniere din Oltenia, a directorului carierei unde s-a întâmplat accidentul. ”Corpul de control a venit imediat la Complexul Energetic Oltenia, a încheiat raportul preliminar” a mai spus ministrul. El a arătat că, în urma concluziilor preliminare, în data de 23 ianuarie, practic, a cerut schimbarea din funcţie a ultimilor doui membri ai directoratului Complextului Energetic Oltenia.
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
”Acest lucru s-a produs prin eliberarea acestora din funcţie în urmă cu două zile, de către Consiliul de Supraveghere”, a mai spus ministrul, precizând că s-au constatat deficienţe în cadrul activităţii CEO, în urma cărora s-a dispus remedierea lor, gradul de uzură al maşinilor şi durata de viaţă a acestora de peste 40 de ani este clar că la toate maşinile folosite în Complexul Energetic Oltenia este clar că nu poate asigura, fără îmbunătăţiri, funcţionarea corectă a carieră”, a mai spus ministrul.
Virgil Popescu a anunţat că a dispus ”extinderea controlului pentru toate achiziţiile din Complexul Energetic Oltenia, în paralel cu verificarea programelor de investiţii şi modul de plată al furnizorilor”, a mai afirmat Virgil Popescu, precizând că drumurile trebuie făcute în mod profesionist, să fie pietruite şi nu spălate de ploi şi să fie impracticabile. ”Trebuie văzut de ce aceste drumuri nu au fost sau ce costuri sau făcut în investiii”, a mai arătat ministrul.
Ministrul a menţionat că ordinul de serviciu pentru echipa de control vizează toate contractele de achiziţie, nu numai la drumuri ci şi practic tot ce s-a întâmplat acolo. Virgil Popescu a mai spus că a cerut schimbarea directorului Direcţiei Comerciale şi a responsabililor de achiziţii, precum şi a tuturor celor responsabili de reabilitarea drumurilor din cadrul Direcţiei de Investiţii, el arătând că se putea evita această tragedie dacă drumurile erau în regulă, dar şi schimbarea coordonatorului activităţii de protecţie şi securitate în muncă, pentru că reieşit clar că aceasta era formal făcută. ”De asemenea, am considerat că este o gravă eroare de manangement ca şeful de tură, pe tura căruia s-a întâmplat acedastă tragedie să fie promovat şef de carieră şi am cerut evident eliberarea acestuia din funcţie, pentru că nu este normal să pui pe cineva pe tura căruia s-a întâmplat această tragedie şef peste toată cariera”, a mai declarat Popescu, arătând că alte două persoane, şeful de sector şi şeful de secţie au fost identificaţi în nota preliminară, fiind implicaţi în dotarea autovehiculelor cu sarcini de efectuare de prestaţii în ziua accidentului.
Virgil Popescu a spus că a solicitat noilor membri ai Directoratului CEO să remedieze de urgenţă condiţiile de transport persoane şi la această oră, şi cu sprijinul ITM, este în procedură de verificare tot parcul auto ca să poată fi funcţional. ”La ora aceasta, minerii merg în carieră cu autovehiculele, 29 din cele 48 închiriate sunt la momentul de faţă apte pentru a reintra în lucru şi CEO a suplimentat cu alte 14 mijloace de transport, care sunt 4X4, şi pot transporta minerii la locul de muncă”, a spus Virgil Popescu, precizând că a cerut ca în maximum 15 zile, directoratul CEO să vină la aprobat cu un plan clar de investiţii, asigurarea echipamentelor de protecţie a muncii pentru personal, efectuarea transportului în condiţii de siguranţă şi orice alte măsuri necesare. Vrem să vedem şi de ce buget este vorba, sunt convins că la nivelul CEO nu se pune problema că au avut un an prost, că nu au resurse financiare. Există aceste resurse financiare şi vă anunţ că din cele 15 zile au trecut deja 7 şi mă aştept ca la finalul săptămânii viitoare directoratul CEO să prezinte acest plan. Mă voi asigura, apoi, prin Consiliul de Supraveghere, că măsurile sunt îndeplinite”, a afirmat Virgil Popescu în şedinţa de Guvern.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.