Vânzările de produse de lux la nivel mondial vor scădea cu 23% în 2020, la 217 miliarde de euro, cel mai mare declin din istorie şi primul după 2009, din cauza impactului pandemiei de coronavirus, potrivit firmei de consultanţă Bain, transmite Reuters.
Declinul, prognozat de Bain în pofida redresării pieţei chineze, este la nivelul inferior al unui interval de 20%-30% anticipat în luna mai de industria produselor de lux. Acest lucru se datorează redresării peste aşteptări care a avut loc în perioada verii, când au fost ridicate restricţiile la nivel global şi au fost redeschise magazinele care comercializează poşete, haine, bijuterii şi ceasuri.
Cu toate acestea, revenirea pandemiei în Europa şi Statele Unite, începând din luna octombrie, a condus la impunerea unor noi restricţii şi la închideri de magazine, încrederea cumpărătorilor fiind afectată şi de incertitudinile legate de alegerile din SUA.
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
Singurul punct luminos este China, unde vânzările au început să îşi revină. Vânzările din China continentală au urcat cu 45% la curs valutar constant, ajungând ân acest an la 44 de miliarde de euro.
Pentru trimestrul patru este anticipat un declin de 10% al vânzărilor de produse de lux la nivel global, care ar putea fi chiar mai mare, în funcţie de impactul măsurilor de carantină asupra sezonului sărbătorilor de iarnă.
Veniturile unor companii precum LVMH, proprietara Louis Vuitton, Hermes şi Prada ar trebui să îşi revină parţial în 2021, dar Bain consideră că va dura până în 2022 sau chiar 2023 pentru a ajunge la nivelul din 2019.
Criza coronavirusului a accelerat unele tendinţe, arată Bain, potrivit căreia achiziţiile online aproape s-au dublat, de la o pondere de 12% la 23%, comerţul electronic fiind pe cale să devină principalul canal de achiziţii e produse de lux până în 2025.
Restricţionarea călătoriilor internaţionale i-a determinat pe oameni să cumpere mai mult din ţările lor, cumpărătorii născuţi după 1981 efecutând aproape 60% din totalul achiziţiilor, potrivit firmei de consultanţă.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.