Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) a anunţat, vineri, că solicită preşedintelui Klaus Iohannis să promulge, în cel mai scurt timp, Legea pentru aderarea României la protocolul electronic CMR privind transportul internaţional de mărfuri(e-CMR), în scopul creşterii gradului de digitalizare a documentelor aferente transportului de mărfuri.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

România a aderat la Convenţia referitoare la contractul de transport rutier internaţional de mărfuri pe şoşele (CMR) printr-un decret semnat în 1972. În prezent Convenţia CMR este ratificată de 55 de ţãri, potrivit UNTRR.

În mai 2008, a fost deschis spre semnare Protocolul Adiţional la Contractul pentru Transportul Internaţional de Mărfuri pe Şosele care prevede utilizarea CMR electronic (e-CMR), protocol ce a fost semnat de 8 ţări: Belgia, Elveţia, Finlanda, Letonia, Lituania, Olanda, Norvegia, Suedia.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.Forum

”Intrat în vigoare în 2011, protocolul e-CMR a fost ratificat până în prezent de 17 ţãri - Bulgaria, Republica Cehă, Danemarca, Estonia, Franţa, Iran, Letonia, Lituania, Luxembourg, Olanda, Moldova, Rusia, Slovacia, Slovenia, Spania, Elveţia şi Turcia, iar Germania va adopta Protocolul adiţional e-CMR în 2019”, se arată în comunicat.

Convenţia Naţiunilor Unite asupra Contractului de Transport Internaţional de Mărfuri pe şosele (CMR) reglementează contractul de transport rutier de mărfuri, când locul primirii mărfii şi locul prevăzut pentru eliberare, aşa cum sunt indicate în contract, sunt situate în două ţări diferite, dintre care cel puţin una este ţară contractantă.

”După aprobarea de către Camera Deputaţilor, în data de 10 decembrie 2018, Senatul României a adoptat Legea pentru aderarea României la Protocolul adiţional privind scrisoarea electronică de însoţire, e-CMR (Legea 654/2018), aceasta fiind transmisă spre promulgare Preşedintelui României”, se arată în comunicat.

UNTRR consideră că e-CMR va contribui la digitalizarea documentelor aferente transportului de mărfuri, fiind un instrument de sprijinire a creşterii eficienţei lanţurilor de logisticã, dar şi a monitorizãrii uşoare a fluxurilor de mărfuri, în special cele purtătoare de accize sau cu risc sporit de fraudă.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.