Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) a anunţat, vineri, că cere autorităţilor din România să conteste rezultatul dialogului privind Pachetul Mobilitate 1, acord prin care firmele de transport rutier din România ar fi excluse din piaţa europeană.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

UNTRR consideră că pachetul a condus la adoptarea unor măsuri extrem de nefavorabile pentru România, inspirate de legislaţia protecţionistă promovată de Statele Vestice membre ale Alianţei Rutiere, având ca scop restricţionarea accesului transportatorilor români şi estici pe piaţa europeană de transport rutier.

”UNTRR solicită Eurodeputaţilor români, Reprezentanţilor Permanenţi ai României la COREPER (Comitetul Reprezentanţilor Permanenţi ai guvernelor statelor membre pe lângă Uniunea Europeană) şi Ministerului Transporturilor să se opună acordului inacceptabil privind Pachetul Mobilitate 1 în cadrul votului final al Parlamentului European şi contestarea acestuia la Curtea Europeană de Justiţie”, se arată în comunicat.

Transportatorii avertizează că că actualul Pachet Mobilitate restricţionează grav libera circulaţie a transportatorilor români în UE prin măsurile extrem de restrictive adoptate, precum obligaţia întoarcerii camionului acasă la 8 săptămâni, introducerea unei perioade de restricţionare a cabotajului (cooling off) de 4 zile şi aplicarea forţată a Regulamentului Roma I firmelor de transport rutier.

”Aceste prevederi elimină transportatorii români de pe piaţa europeană de transport rutier şi împing firmele şi şoferii români să migreze în vest, împreună cu familiile lor. Obligaţia întoarcerii acasă a vehiculelor şi restricţionarea cabotajului sunt în contradicţie cu ambiţiile Pactului Ecologic European (Green Deal) al noi Comisii Europene şi cu eforturile actuale de decarbonizare a transporturilor, întrucât aceste măsuri vor determina creşterea semnificativă a curselor fără încărcătură în UE şi a emisiilor de CO2”, se arată în comunicat.

În prezent, majoritatea camioanelor se întorc în ţara de înfiinţare a companiei doar o dată sau de două ori pe an. O obligaţie pentru aceleaşi camioane să se întoarcă la fiecare opt săptămâni va conduce la creşterea parcursului în gol al camioanelor europene, generând o poluare nejustificată de până la 100.000 de tone de emisii de CO2 pe an sau chiar mai mult, potrivit UNTRR.

”Obligaţia întoarcerii acasă a vehiculelor şi restricţionarea cabotajului vor afecta totodată şi consumatorii finali ai UE care se vor confrunta cu creşteri ale preţurilor la majoritatea produselor de pe raft, întrucât forţarea camioanelor să se întoarcă acasă fără încărcătură nu va creşte doar consumul de combustibil al transportatorilor, ci şi costul final al transportului, care va fi transferat către clienţi, crescând astfel preţurile finale pentru mărfurile transportate”, se arată în comunicat.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.