Transportatorii sunt dispuşi să renunţe la protestul naţional din 15 septembrie dacă Guvernul aprobă, în şedinţa săptămânală de miercuri, Ordonanţa de Urgenţă privind RCA într-o formă diferită de cea publicată de Ministerul Finanţelor, care să conţină o prevedere prin care să fie stabilite tarife de referinţă la poliţele asigurărilor auto obligatorii, calculate pe baza raportului Milliman, potrivit declaraţiilor făcute marţi de reprezentanţii a şase asociaţii ale transportatorilor, în cadrul unei conferinţe de presă.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Solicitarea actuală este făcută de şase asociaţii ale transportatorilor, Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR), Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR), Asociaţia Română pentru Transporturi Rutiere Internaţionale (ARTRI), Asociaţia Patronală a Transportatorilor Europa 2002 (APTE2002), Federaţia Operatorilor Români de Transport (FORT) şi Asociaţia Operatorilor de Transport Rutier Apulum.

Ministerul Finanţelor a publicat proiectul de Ordonanţă de Urgenţă a Guvernului care preia o parte dintre solicitările transportatorilor rutieri, inclusiv posibilitatea unei intervenţii asupra preţurilor stabilite de către firmele de asigurări, Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) putând solicita firmelor de asigurări aprobarea scumpirii poliţelor RCA în anumite condiţii.

Evenimente

5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii

Transportatorii vor avea miercuri o întâlnire cu reprezentanţi ai Guvernului şi ai Consiliului Concurenţei, în încercarea de a găsi o soluţie rapidă pentru îngheţarea tarifelor, până la stabilirea unui sistem de referinţă în ceea ce priveşte tarifele RCA.

”Dacă OUG va avea în cuprins tariful de referinţă, o măsură pe termen scurt, vom amâna protestul la nivel naţional”, a declarat preşedintele COTAR, Vasile Ştefănescu.

Proiectul de OUG publicat de Finanţe conţine prevederi despre un eventual mecanism de blocare a scumpirii poliţelor, însă condiţiile sunt restrictive pentru intervenţia autorităţilor în piaţă, aceasta fiind permisă doar pe baza unor reglementări europene în acest sens.

Pe lângă această măsură pe termen scurt, transportatorii aşteaptă adoptarea de către Parlament a noua lege a asigurărilor auto obligatorii (RCA) în această lună în forma discutată şi agreată la negocierile purtate până acum.

În această lege, transportatorii cer un sistem de referinţă de calcul a preţurilor, calculat de o entitate independentă de Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF).

Preţul asigurărilor auto obligatorii RCA va fi calculat şi supravegheat de o entitate independentă de ASF, pe baza datelor trimestriale referitoare la rata combinată a daunei pentru fiecare asigurator în parte, la care se va permite un procent de 35%, măsura urmând să fie inclusă în proiectul legii RCA.

Transportatorii i-au acuzat, în mai mult rânduri, pe asiguratori că au mărit în ultimul an şi de cinci ori tarifele RCA, în mod nejustificat, iar modul în care se calculează tarifele RCA nu este unul transparent.

”Nimeni nu vrea să bage asiguratorii în faliment. RCA este obligatoriu, are rol social, sigur că cel care face dauna trebuie să plătească mai mult. Pe un RCA ar trebui să existe o modalitate de calcul transparentă şi publică. Astăzi, lucrurile au scăpat de sub control”, a spus preşedintele UNTRR, Radu Dinescu.

Raportul Milliman ar arăta, consideră transportatorii, că rata combinată a daunei pe RCA este de 60-80% chiar luând în calcul tarifele RCA mai mici, din 2015.

Potrivit datelor ASF, asigurătorii au continuat să înregistreze pierderi pe segmentul asigurărilor auto obligatorii RCA în primele şase luni din acest an, în ciuda creşterii accelerate a tarifelor începând cu vara lui 2015, rata combinată a daunei ajungând la 102,3% în cel de-al doilea trimestru al anului, faţă de 101,6% în primele trei luni.

La protestul din 15 septembrie, transportatorii estimează că ar putea participa peste 100.000 de autovehicule în peste 20 de oraşe din ţară.

În Bucureşti, transportatorii estimează că vor participa peste 5.000 de autovehicule, dar ei promit că nu vor bloca centura Bucureştiului. În Piaţa Victoriei, accesul este permis până la ora 7 dimineaţa, iar în Bucureşti până la ora 9 dimineaţa.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.