Companiile din regiunea Nord-Vest investesc anual, în medie, 12% din cifra de afaceri pentru digitalizare, în contextul în care ponderea cifrei de afaceri curente datorate digitalizării este de circa 18%, un indicator al profitabilităţii sale potenţiale, potrivit unui studiu comandat de ARIES Transilvania - Asociaţia Română pentru Industria Electronică şi Software - Filiala Transilvania şi clusterul Transilvania IT.
Studiul a fost realizat în rândul a 103 companii de IT, 550 de companii din alte sectoare şi 51 de instituţii publice din regiunea de Nord-Vest a ţării, în perioada 1 septembrie - 15 octombrie 2018, de către Encore Research, cu sprijinul Primăriei şi al Consiliului Local Cluj-Napoca.
Totodată, pentru aproximativ 90% dintre companii, digitalizarea a determinat îmbunătăţirea avantajul competitiv şi al portofoliului de clienţi, menţinând un număr constant de angajaţi, potrivit studiului.
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
Concluziile sunt reprezentative la nivel naţional, procentul investiţiilor în digitalizarea afacerilor fiind similar şi în celelalte regiuni din România, pe fondul unui nivel concurenţial tot mai ridicat.
”Dincolo de cifre, trebuie să ţinem cont că digitalizarea duce la conectare şi la mobilitate, la transformarea datelor în informaţii. De aici rezultă o capacitate de analiză crescută şi un context prielnic inovaţiei, ca un factor diferenţiator relevant în era digitală”, a declarat director executiv ARIES Transilvania, Bianca Muntean.
Afacerile digitalizate vor creşte în proporţie de 35 – 40% în următorii 5 ani, potrivit intenţiilor respondenţilor. În plus, 36% dintre companii se văd digitalizate în maximum 2 ani, 30% alocă minimum 3 ani pentru finalizarea acestui proces, iar alte 30% nu se arată interesate de digitalizare.
În medie, 76% din cifra de afaceri (peste 2 miliarde de lei) a companiilor IT din regiunea de Nord-Vest a ţării o reprezintă vânzările de produse destinate digitalizării.
”Obstacolele identificate în vânzarea soluţiilor de digitalizare sunt necunoaşterea beneficiilor digitalizării, rezistenţa la schimbare, lipsa de pregătire şi bugetele restrânse alocate acestui capitol”, se arată în comunicat.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.