Cei mai mulţi retaileri din România, aproximativ 60%, au raportat vânzări în creştere de la începutul pandemiei până în martie 2022, perioadă în care a fost înregistrată o creştere de 57% a comenzilor online, arată un studiu VTEX, potrivit căruia consumatorii sunt din ce în ce mai exigenţi.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

”Cei mai mulţi retaileri din România, aproximativ 60%, au raportat vânzări în creştere de la începutul pandemiei până în martie 2022. În aceeaşi perioadă a fost înregistrată o creştere de 57% a comenzilor online”, arată un studiu VTEX (NYSE: VTEX), platforma enterprise de comerţ digital cu ajutorul căreia brandurile şi retailerii îşi gestionează toate operaţiunile de comerţ, realizat în colaborare cu firma de cercetare de piaţă MKOR Consulting.

Conform studiului VTEX, la care au participat peste 200 de retaileri de dimensiuni medii şi mari, cele mai multe companii care au înregistrat creşteri (63%) au între 4 şi 7 ani vechime pe piaţă. De cealaltă parte, doar 52% dintre companiile tinere (1-3 ani) au înregistrat creşteri ale vânzărilor în ultimii doi ani. 

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.Forum

“Pandemia a impulsionat industria de comerţ şi ne-a arătat tuturor că aproape orice poate fi vândut online, ceea ce explică încă o tendinţă care a venit firesc - aceea a diversificării portofoliului. Un aspect interesant este şi că, aşa cum arată datele din piaţă, pandemia a schimbat comportamentul şi modul de gândire al consumatorilor români, generând schimbări majore în industrie în viitorul apropiat. Consumatorii sunt din ce în ce mai exigenţi, dorind magazine online moderne, intuitive, care să facă din procesul de cumpărare o experienţă plăcută şi comodă, iar retailerii trebuie să ţină pasul cu dorinţele acestora. Perioada pandemiei a fost doar un exerciţiu privind comenzile online şi vom observa în continuare o creştere a industriei de ecommerce în România”, declară Cristi Movilă, Eastern Europe General Manager & EMEA SVP în cadrul VTEX.

Pentru a se adapta schimbărilor aduse de pandemie, în perioada martie 2020 - martie 2022, companiile au luat decizii ca: diversificarea portofoliului (62%), creşterea bugetului de marketing (48%) şi schimbarea platformei cu una mai performantă şi mai flexibilă, care permite modificări rapide în funcţie de nevoile de business. 

Astfel, pentru a face faţă cererii mari pe timp de pandemie, 62% dintre comercianţi au crescut portofoliul de produse şi au îmbogăţit gamele de produse, în timp ce doar 11% le-au redus, mai arată studiul VTEX. 

Totodată, pe lângă cererea ridicată, a crescut şi numărul de retururi în pandemie, cu 33%, în timp ce 55% dintre comercianţii intervievaţi au subliniat că numărul de retururi a rămas relativ constant.

“Această tendinţă de creştere a gamei de produse se va menţine, în condiţiile în care românii vor comanda tot mai mult online. Creşterea comerţului digital vine cu vânzări mai mari, dar în acelaşi timp cu presiuni la nivel de business, care determină companiile să-şi regândească strategia. Acestea au în plan noi investiţii în modernizarea platformelor de ecommerce actuale sau chiar înlocuirea acesora cu platforme capabile să susţină un număr mare de produse şi de vizitatori şi care să simplifice procesul de cumpărare şi să ajute la loializarea clienţilor. În România vor fi comercializate online din ce în ce mai multe produse de lux, exclusiviste, care presupun tranzacţii valoroase, cum ar fi maşini sau haine de la case de modă internaţionale“, spune Cristi Movilă.

De asemenea, studiul VTEX prezintă şi dificultăţile pe care le au comercianţii români în gestionarea afacerii, în general confruntându-se în medie cu două provocări. În cele mai multe cazuri, este vorba de factori externi, cum ar fi creşterea concurenţei (21% dintre retaileri) sau aprovizionarea şi livrarea produselor (18%). Acestea sunt urmate de conversia vizitelor în achiziţii (17%), atragerea clienţilor potriviţi (17%) şi fidelizarea clienţilor (14%). Business-urile mai experimentate întâmpină mai multe dificultăţi, precum abandonarea coşului de cumpărături, loializarea clienţilor sau politica de preţuri. 

În ceea ce priveşte modalităţile de promovare folosite de retailerii din ecommerce, studiul VTEX şi MKOR arată că cei mai mulţi (68%) folosesc canale de social media, urmate de Google Ads (66%) şi de investiţia în SEO (40%), pentru a-şi promova magazinele online şi produsele. Pentru a impulsiona vânzările, sunt folosite şi metode de promovare, precum content marketing (38%), email marketing (32%) sau marketing afiliat/influenceri (29%).

VTEX (NYSE:VTEX) este platforma enterprise de comerţ digital cu ajutorul căreia brandurile şi retailerii îşi gestionează toate operaţiunile de comerţ. Compania are peste 2.400 de clienţi, printre care AbInbev, Carrefour, Colgate, Motorola şi Whirlpool, având peste 3200 de magazine online active în 38 de ţări (date pentru anul fiscal care s-a încheiat la 31 decembrie 2021).

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.