Pentru aproximativ 60% dintre românii care trăiesc în urban pandemia a schimbat percepţia privind viaţa la ţară, astfel că 62% dintre românii din urban intervievaţi şi-ar putea imagina să se mute la ţară într-un an-doi, arată studiul "Digitalizarea Europei", comandat de Vodafone Institute şi realizat de Kantar, care a cuprins peste 15.000 de persoane intervievate din 15 ţări europene, inclusiv România.
"Criza COVID-19 a schimbat atitudinea românilor cu privire la ideea de a trăi la ţară: 59% dintre românii din urban intervievaţi declară că pandemia le-a influenţat sau le-a schimbat opinia privind perspectiva de a locui la ţară", potrivit studiului 'Digitalizarea Europei', comandat de Vodafone Institute şi realizat de Kantar, care a cuprins peste 15.000 de persoane intervievate din 15 ţări europene, inclusiv România.
62% dintre românii din urban intervievaţi şi-ar putea imagina să se mute la ţară în 1-2 ani.
„În lumina experienţelor pandemiei, reducerea decalajului dintre urban şi rural a devenit şi mai importantă în Uniunea Europeană. Aşa cum arată noul studiu Digitalizarea Europei, serviciile bune de comunicaţii reprezintă condiţia cel mai mult menţionată de către respondenţi pentru a se muta în mediul rural, capitol încă insuficient dezvoltat în multe ţări. Având în vedere obiectivele Deceniului Digital şi investiţiile prin Facilitatea de Redresare şi Rezilienţă care vizează transformarea digitală, UE are acum o oportunitate unică de a încuraja coeziunea şi de a îmbunătăţi calitatea vieţii a milioane de cetăţeni europeni", spune Inger Paus, director al Vodafone Institute.
Întrebaţi despre avantajele sau dezavantajele de a locui la ţară, 74%, respectiv 80% dintre românii intervievaţi consideră apropierea de natură şi beneficiile sale pentru un stil de viaţă sănătos ca fiind cele mai mari câştiguri. Doar 19% au indicat nivelul chiriei mai scăzut. Avantajele traiului la ţară predomină pentru 44% dintre românii din urban.
"Condiţia numărul unu pentru a locui la ţară este de departe o conexiune bună la internet: 69% dintre românii intervievaţi spun că aceasta este obligatorie, iar pentru 25% este de preferat. Această constatare este comună în rândul tuturor ţărilor europene. De fapt, o conexiune bună la internet a reieşit ca fiind mai importantă decât o infrastructură bună de servicii de sănătate, pe care 54% dintre românii intervievaţi o consideră esenţială, sau decât un transport public bun, considerat de 42% dintre români ca fiind obligatoriu. 46% dintre aceştia consideră că instituţiile bune de învăţământ sunt o condiţie esenţială", mai arată studiul.
Sondajul online a fost realizat de Kantar pe un număr de 15.000 de cetăţeni din 15 ţări europene, care au inclus: Cehia, Estonia, Franţa, Germania, Grecia, Ungaria, Irlanda, Italia, Olanda, Polonia, Portugalia, România, Spania, Suedia, Marea Britanie. Fiecare eşantion naţional a cuprins cel puţin 1.000 de persoane intervievate, cu vârste peste 16 ani. Această cercetare a fost efectuată în perioada 5 mai-16 iunie 2021. Raportul complet va fi disponibil în următoarele săptămâni.
Institutul Vodafone pentru Societate şi Comunicaţii este think-tank-ul Vodafone.
Vodafone este cel mai mare operator de servicii mobile şi fixe în Europa şi cel mai mare furnizor de servicii IoT din lume. Platforma noastră de tehnologie M-Pesa permite, în Africa, unui număr de peste 48 de milioane de oameni să beneficieze de acces la plăţi mobile şi servicii financiare. Operează reţele mobile şi fixe în 21 de ţări şi 49 de reţele mobile partenere. La 31 martie 2021, Vodafone Group avea peste 300 de milioane de utilizatori ai serviciilor mobile, peste 28 milioane de utilizatori ai serviciilor de broadband fix, peste 22 de milioane de clienţi ai serviciilor TV şi peste 123 milioane de dispozitive IoT conectate.
Totodată, Vodafone ia măsuri importante pentru a limita impactul companiei asupra planetei prin reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră cu 50% până în 2025, până la net zero până în 2040, prin achiziţia de 100% energie electrică din surse regenerabile până în 2025 şi până în iulie 2021 în Europa, reutilizând, revânzând sau reciclând 100% din echipamentele noastre de reţea care devin redundante.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.