Reciclarea vestimentară a denimului, un teatru de improvizaţie, o platformă pentru designeri sau o şcoală alternativă bazată pe modelul de educaţie Agile Learning sunt câteva dintre ideile de afaceri sau de noi linii de business pe care zece tineri antreprenori vor să le finanţeze prin crowdfunding, cu investiţii iniţiale cuprinse între 5.000 şi 10.000 de euro.
Cele zece idei au făcut parte din Startarium Crowdfunding Makeathon, cel mai amplu proiect dedicat finanţării prin crowdfunding din România.
”Deşi foarte diferite ca obiect de activitate, toate se adresează unui public urban activ, care vrea experienţe şi produse inedite, şi sunt business-uri creative, care implică arta sau tehnologia digitală”, se arată într-un comunicat al Startarium, o iniţiativă Impact Hub şi ING.
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
Atragerea finanţării necesare celor zece produse sau servicii a început deja, odată cu campaniile de crowdfunding demarate prin Startarium Crowdfunding Makeathon.
Lansate simultan pe 5 noiembrie în cadrul PitchDay, cea mai mare competiţie pentru startup-uri din România, cele zece campanii de crowdfunding sunt în plin proces de finanţare.
Practic, cei interesaţi de produsele şi serviciile acestor antreprenori le pot cumpăra în avans, primind în schimb diferite recompense pentru susţinerea lor. Până pe 15 decembrie, cele 10 startup-uri vor să strângă în total, pe platforma de crowdfunding susţinută de Startarium, aproape 65.000 de euro, fie pentru a-şi construi un business, fie pentru a-şi dezvolta afacerea în noi direcţii.
De la lansarea Startarium, 2.000 de români au susţinut peste 50 de startup-uri să-şi finanţeze produsele sau serviciile prin crowdfunding, suma totală atrasă de antreprenori ridicându-se la aproximativ 130.000 de euro.
”Crowdfunding-ul începe să devină din ce în ce mai popular şi în România, ca instrument nu numai de finanţare, ci şi de validare a ideii de business. Pentru cei 10, dar şi pentru fiecare antreprenor la început de drum, punem la dispoziţie platforma şi resursele educaţionale din Startarium pentru a-i ajuta să crească susţinut, să înveţe şi să îşi dezvolte un business sustenabil. Pe de altă parte, ne dorim să popularizăm conceptul şi în rândul potenţialilor susţinători, să ajutăm publicul larg să se familiarizeze cu avantajele pe care le capătă atunci când susţin o campanie de crowdfunding”, a spus Adina Creţu, project manager Startarium.
Lansat în 2016 sub umbrela metaforei “Oraşul Antreprenorilor”, Startarium este cea mai complexă platformă pentru antreprenori la început de drum, fiind o iniţiativă Impact Hub şi ING. De la lansare, Startarium a adunat o comunitate de peste 36.000 de membri şi 50 de mentori cu care antreprenorii pot lucra gratuit, a publicat peste 350 de materiale şi a deschis accesul la finanţări ce depăşesc 600.000 de euro.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.