Consumatorii vor confirma tranzacţiile online cu cardul pe site-uri din spaţiul economic european prin autentificarea strictă, anunţă sistemul bancar din România, care va implementa noi protocoale de securizare a plăţilor electronice, care ar urma să intre în vigoare de la 1 ianuarie 2021.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

”Sistemul bancar din România implementează noile protocoale de securizare a plăţilor electronice, care ar urma să intre în vigoare de la 1 ianuarie 2021, sporind astfel protecţia şi confidenţialitatea datelor financiare ale consumatorilor care efectuează tranzacţii online cu cardul pe site-uri din spaţiul economic european. Astfel, consumatorii vor confirma prin autentificarea strictă tranzacţiile online cu cardul pe site-uri din spaţiul economic european”, arată Asocaţia Română a Băncilor (ARB).

Această reglementare unitară pentru toţi consumatorii europeni face parte din Directiva Revizuită a UE privind serviciile de plată (DSP2) şi este preconizată să contribuie la creşterea încrederii consumatorilor şi să dinamizeze plăţile electronice, mai ales în acest context pandemic în care se recomandă plata cu cardul.

Evenimente

5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii

”România este unul dintre statele europene în care plăţile în numerar ocupă o pondere covârşitoare, iar creşterea securităţii plăţilor electronice ar putea potenţa trecerea la o economie digitalizată în trend cu celelalte economii europene. Creşterea gradului de adoptare a plăţilor electronice va contribui la limitarea economiei subterane”, arată ARB.

Băncile şi comercianţii participanţi la sistemul de plăţi din spaţiul economic european implementează cerinţele legale, aplicând, respectiv, permiţând aplicarea unor metode de autentificare conforme cu aceste cerinţe. Astfel, comercianţii online trebuie să solicite autentificarea plăţilor prin implementarea noilor protocoale de securitate în platformele comerciale online, iar băncile emitente ale cardurilor trebuie să asigure autentificarea strictă.

Pentru a avea o experienţă cât mai uşoară, biometria (autentificarea cu amprentă/ recunoaştere facială) poate fi o opţiune de autentificare a tranzacţiilor, autentificare care are loc în aplicaţiile băncilor de internet/mobile banking/aplicaţiile de semnare tranzacţii (e-token) /wallet-uri. Aceasta a înregistrat o adopţie accelarată din partea consumatorilor, fiind considerată o metodă simplă şi rapidă de a efectua tranzacţiile în siguranţă, iar noi încurajăm consumatorii să utilizeze aceste metode puse la dispoziţie de către băncile emitente din România, spun reprezentanţii sistemului bancar.

Pentru consumatorii care nu au acces la o astfel de metodă, băncile vor implementa şi alte opţiuni de autentificare a tranzacţiilor, de tipul unei parole statice. Fiecare emitent de carduri din România a comunicat deja sau umează să comunice clienţilor proprii care sunt metodele de autentificare a tranzacţiilor online cu cardul şi care sunt modificările aduse fluxurilor actuale.

”Metodele de autentificare care respectă cerinţele SCA sunt, lista nefiind exhaustivă: autentificare şi semnare în aplicaţia de internet/mobile banking/e-token/wallet a băncii; cod primit prin SMS + parolă statică (opţiune de back-up în condiţiile în care clienţii nu au acces la aplicaţia de internet banking); cod primit prin SMS + amprentă; cod generat într-o aplicaţie de semnare tranzacţii (e-token) + amprentă”, arată ARB.

Având în vedere posibilitatea acordării unor derogări privind instituirea unei perioade de tranziţie în implementarea acestei măsuri de autentificare a plăţilor în anumite state europene, există riscul ca pentru o parte din tranzacţiile transfrontaliere, clienţii să întâmpine dificultăţi în realizarea acestora.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.