Primarul Capitalei, Nicuşor Dan, a vorbit, luni seară, despre proiectele mari de infrastructură pe care şi le asumă până în anul 2024, printre acestea numărându-se semaforizarea inteligentă în întreg oraşul, metroul de suprafaţă şi reabilitarea a 50 de kilometri de linie de tramvai.
Nicuşor Dan a declarat, luni seară, la Digi 24, că cea mai bună soluţie pentru traficul din Capitală este semaforizarea inteligentă, dar s-a referit şi la achiziţia de noi tramvaie sau la o centură de cale ferată.
”Cea mai bună soluţie pe cost-beneficiu este semaforizarea inteligentă, am început-o, apoi trebuie să dezvolţi transportul public. După cum ştiţi, au început să vină tramvaiele, cele 100 de tramvaie de la Arad, suntem în achiziţie 100 de autobuze electrice, foarte curând 120 de tramvaie, după asta trebuie să prioritizez transportul public şi după aceea avem o reţea relativ extinsă de tramvaie, numai că pe anumite porţiuni se circulă cu 5km/ora pentru că nu sunt reabilitate liniile şi avem deja toate studiile făcute. Aşteptăm deschiderea fondurilor europene în această toamnă pentru a reabilita 50 de kilometri şi avem o mare oportunitate, avem o centură CFR în jurul Bucureştiului, aşa-numita linie de Constanţa care trece prin Pipera, nişte intrări şi nişte gări interioare pe CFR pe care vrem să facem un tren urban sau metrou de suprafaţă”, a declarat Nicuşor Dan.
Edilul s-a referit şi la autostrada A0, un proiect al Ministerului Transporturilor.
”Mai avem, asta ţine de Ministerul Transporturilor, autostrada A0 şi mai avem un proiect comun cu Consiliul Judeţean Ilfov şi Ministerul Transporturilor, nişte mari ieşiri până la autostrada A0, cum e bulevardul Timişoara, pentru a lua presiunea de pe bulevardele solicitate, cum ar fi bulevardul Magheru”, a declarat Nicuşor Dan.
Întrebat care sunt proiectele pe care şi le asumă până în 2024, Nicuşor Dan a declarat că este vorba de semaforizarea inteligentă, reabilitarea de linii pentru tramvaie, metroul de suprafaţă şi o linie ferată.
”Până în 2024 îmi asum semaforizarea inteligentă în integralitate, pentru oraş, reabilitarea a 50 de kilometri linie de tramvai, să ajungem de la 100 la 150 şi metrou de suprafaţă în zona de nord. Adică o linie care să unească Gara de Nord - Gara Obor, încă o linie care să unească Gara de Vest - Gara Obor. Astea sunt pe infrastructură proiectele cele mai importante”, a declarat Nicuşor Dan.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.