Sarom Packaging, jucător de pe piaţa ambalajelor din sticlă şi consultanţă de profil, anunţă pentru următorii patru ani, investiţii noi în valoare de 3,2 milioane euro, în capacitatea de stocare şi deschiderea de noi sucursale.
Compania cu afaceri de 4,8 milioane euro în 2021 operează în prezent preponderent pe pieţele din România, Republica Moldova, Bulgaria şi Ungaria.
”Sarom Packaging, jucător de pe piaţa ambalajelor din sticlă şi consultanţă de profil, anunţă pentru următorii patru ani, investiţii noi în valoare de 3,2 milioane euro, în capacitatea de stocare şi deschiderea de noi sucursale. Şi nu numai. Compania este deja prezentă în trei ţări în afara României”, arată compania.
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
Impactul pandemiei de Covid-19 asupra industriei ambalajelor din sticlă a dus la discontinuitatea ciclurilor de transport, afectând stocurile de produse la nivel global. Specificul sticlei necesită o previziune bună a proceselor de fabricaţie şi distribuţie, ceea ce n-a putut fi valabil în condiţiile de dinamism extrem ale pieţei în anii 2020 şi 2021. Coroborat cu fluctuaţiile de personal, noile reglementări legislative în domeniu, dificultăţile logistice şi dificultăţile în lanţul de aprovizionare, au adus industria în incapacitatea de producţie, ne fiind in masura sa raspunda solicitărilor pietei.
În acest context dificil, Sarom Packaging anunţă pentru 2023 investiţii în creşterea capacităţii de stocare şi extinderea externă a reţelei de sucursale pentru armonizarea elementelor fluxului de distribuţie şi securizarea stocurilor.
Sarom Packaging este singura companie de pe piaţa românească care oferă servicii de consultanţă pe zona ambalajelor din sticlă, inclusiv în ce priveşte aspectele logistice ale acestui tip de business.
„Suntem singura companie din piaţa locală care are angajaţi oameni cu background de sticlari, iar aceşti oameni înţeleg profund procesul de producţie. Asta ne face extrem de capabili să oferim consultanţă în domeniu, să putem vorbi în cunoştinţă de cauză despre mecanismele de previziune a stocurilor, despre colectarea informaţiilor din piaţa de profil, tipurile de producţie. Investim constant în îmbunătăţirea şi lărgirea expertizei pe care o folosim în serviciile de consultanţă. Avem o relaţie strânsă cu CETIE (Centrul Tehnic Internaţional pentru Îmbuteliere şi Ambalaje Conexe de la Paris), entitate care reglementează aspectele tehnice ale recipientelor la nivelul Uniunii Europene”, explică Jacques-Edouard Savoiu, managing director Sarom Packaging, care estimează până la finele anului 2022 o cifră de afaceri de 7,6 milioane de euro.
Din 2012, piaţa producţiei de ambalaje din sticlă a crescut cu 18,6%, înregistrând o creştere medie de 1,7% pe an. În ciuda întârzierilor din lanţul de aprovizionare, cererea pentru sticlă la nivel global a crescut, putând fi acoperită doar prin creşterile de capacităţi de producţie şi depozitare.
„În afară de mărirea capacităţii de stocare şi extinderea reţelei internaţionale de sucursale ne dorim să consolidam echipa în zona de Research&Development, Business Intelligence precum şi în Client Service, pentru a putea veni şi mai aproape de nevoile de personalizare ale clienţilor care aleg să lucreze cu noi de la zero, din stadiul de idee a unui ambalaj din sticlă”, adaugă Jacques-Edouard Savoiu, managing director Sarom Packaging.
Cu un portofoliu ce acoperă toate nevoile de profil: sticle pentru vin, bere, băuturi spirtoase şi băuturi non-alcoolice, borcane pentru piaţa alimentară şi flacoane pentru farma, prin serviciile de distribuţie de ambalaje de sticlă şi consultanţă în domeniu, Sarom Packaging se adresează atât companiilor de mari dimensiuni, precum crame cu tradiţie, cât şi companiilor aflate la început de drum.
De asemenea, compania îşi dezvoltă propriile produse de la zero: modele noi de sticle, puternic diferenţiatoare în piaţă, cu elemente inovative şi calitate superioară, la un preţ accesibil pentru clienţi.
„Oferim atât sticlă standard, cât şi sticlă specializată şi, datorită faptului că lucrăm cu sticlari care au linii de producţie foarte flexibile, putem oferi ambalaje personalizate în şarje de producţie mai mici. Suntem un furnizor full-service, acoperim chiar şi partea de creaţie a sticlei, inclusiv la nivel de identitate de brand”, spune Jacques-Edouard Savoiu.
În afară de România, compania este prezentă pe alte pieţe europene şi intenţionează, în cursul anului 2023, sa-si consolideze pozitia de leader in piata locala si să deschidă noi sucursale peste hotare pentru a fi mai aproape de nevoile clienţilor săi.
„Ne dorim să acoperim mai bine cererea din piaţă, atât din partea jucărilor mari, cât şi din partea fabricilor mai mici, un proiect destul de ambiţios dat fiind că piaţa pare să fie pe un trend ascendent în ultimii ani. În această privinţă, estimările noastre sunt undeva la 9-11% pe an. Acesta este un domeniu consultativ în care sunt extrem de importante expertiza, dinamica pieţei şi o reţea de puncte de lucru foarte bine ancorată şi adaptată la piaţă. Pe aceste atuuri mizăm noi: consultanţă, vânzare consultativă, o reţea puternică, cu tradiţie, şi reacţia rapidă la nevoile pieţei”, conchide Jacques-Edouard Savoiu.
Sarom Packaging a fost fondată în 1992, la iniţiativa tatălui proprietarilor actuali care a lucrat timp de câteva decenii alături de grupul francez de renume în industria sticlei, Saint-Gobain. Compania şi-a făcut debutul pe zona farma & cosmetice; în 2010, fiii fondatorului Sarom Packaging au revenit din Franţa pentru a duce compania la următorul nivel prin diversificarea portofoliului de produse şi extinderea reţelei de distribuţie.
Jacques-Edouard Săvoiu venea cu un background în producţia de sticlă construit prin activitatea la Verallia Group, un alt mare jucător francez de pe piaţa de sticlă internaţională. Paul-Eugène Săvoiu, chief operating officer Sarom Packaging, a folosit expertiza economică acumulată în decursul timpului. Conducerea companiei pregăteşte deja a treia generaţie de profesionişti din familie pentru continuarea afacerii.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.