Unul dintre cele două mall-uri care funcţionează în municipiul Arad, Galleria, care a intrat anul trecut în portofoliul unei companii de investiţii imobiliare, este aproape complet părăsit de chiriaşi şi clienţi, doar două magazine de la etaj fiind funcţionale, în timp ce restul au fost închise pe rând în ultimii doi ani. Conducerea centrului comercial susţine că există planuri de extindere şi relansare sub un nou nume, cu investiţii de câteva milioane de euro.
Centrul comercial Galleria Arad a fost inaugurat în 2011, după investiţii de 70 de milioane de euro, benefiiciind de finanţare de la Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare.
Proiectul a fost dezvoltat de GTC România, iar investitorii au mizat pe amplasamentul acestuia, Calea Aurel Vlaicu, artera rutieră care asigură fluxul de trafic din Arad spre Vama Nădlac şi invers.
La inaugurare, din cei 35.000 de metri pătraţi disponibili pentru spaţii comerciale, doar 300 de metri pătraţi erau neînchiriaţi, gradul de ocupare fiind atunci de 99 la sută.
Complexul cuprindea 100 de magazine, combinând branduri globale, naţionale şi locale, iar printre marii chiriaşi s-au numărat Cora Hypermarket, Cinema City, Flanco, Inditex Group, Pure Fitness, Go Sport şi Peeraj Group.
În acel moment, în Arad funcţiona de un an şi jumătate primul mall din oraş, Atrium, care are o suprafaţă închiriabilă ceva mai mică, de 30.000 de metri pătraţi, în timp ce valoarea investiţiei a fost tot de 70 de milioane de euro. Atrium este amplasat, însă, mai aproape de centrul oraşului, între autogară şi Staţia CFR, în timp ce Galleria este amplasat la ieşirea din oraş, având un număr mai mic de vizitatori.
Declinul Galleria s-a accentuat la jumătatea anului 2015, când Cora şi-a închis hypermarket-ul, iar numărul vizitatorilor s-a redus constant. Pe rând, brand-uri celebre au dispărut din centrul comercial, între care unele foarte apreciate de clienţi, respectiv Zara, Stradivarius, Bershka, Pull and Bear şi Intersport. Unele au plecat complet din oraş, în timp ce altele s-au relocat în Atrium Mall.
La sfârşitul anului 2016, doar câteva magazine mai funcţionau în Galleria, iar în prezent nu mai există niciun spaţiu comercial folosit la parter, în timp ce la etaj mai funcţionează un magazin de mobilă şi unul de încălţăminte, ocupând o mică suprafaţă din cea disponibilă.
Mall-ul este gol în timpul programului de funcţionare, rar existând câte o persoană care mai intră.
”Nu am fost de patru ani în Arad, acum am venit în vacanţă şi am rămas şocat să văd cum a ajuns acest mall. Parcă e dintr-un film cu fantome, nu mai găseşti nici paznici. M-am trezit singur într-un spaţiu imens, este de necrezut”, a spus un arădean stabilit în Norvegia.
Surse implicate într-un proiect de relansare a Galleria Arad au declarat pentru News.ro că imobilul va fi extins cu un al treilea etaj şi reamenajat, urmând ca mall-ul să fie relansat sub un alt nume.
Contactat de News.ro, managerul general al centrului comercial, Simona Man, a confirmat aceste planuri şi a declarat că ”se munceşte la un proiect frumos”.
Simona Man a spus că mall-ul va fi extins în urma unei investiţii de câteva milioane de euro şi va fi relansat sub alt nume, pentru că actualul ”este asociat cu un eşec”.
Referitor la investiţii, ea a declarat că prima schimbare va consta în deschiderea unui bazar pe o suprafaţă de aproximativ 3.000 de metri pătraţi, care va avea spaţii comerciale închiriabile de 100 până la 300 de metri pătraţi. Acesta va fi accesibil din exteriorul clădirii, din zona de parcare, fiind amenajat în fostul depozit al supermarket-ului Cora.
De asemenea, managerul a declarat că va fi construit un nivel superior pe acoperiş, pe structură metalică, unde vor fi amenajate spaţii de entertaiment şi piscine exterioare, care pe timp de iarnă vor funcţiona în regim de patinoar. Acest etaj va creşte cu circa 10.000 de metri pătraţi suprafaţa închiriabilă a centrului comercial.
”Va fi un etaj destinat activităţilor recreative. Am angajat o firmă pentru a realiza un studiu de impact, iar aceasta a fost concluzia, că trebuie sa ne concentrăm pe entertainment. În momentul de faţă suntem în faza contractării proiectului de arhitectură, astfel că nu avem calculate costurile. Surse de finanţare există la dispoziţia proprietarilor mall-ului şi sperăm că lucrările vor începe efectiv cât mai curând. Trebuie menţionat că activitatea în interior nu va fi afectată pe perioada lucrărilor, acestea urmând să aibă loc pe acoperiş”, a sus Simona Man.
Vor fi instalate două lifturi exteriore şi scări de evacuare în caz de incendiu, urmând ca arhitectura actuală a mall-ului să fie schimbată.
Simona Man spune că există negocieri avansate pentru deschiderea unui supermarket, dar şi pentru închirierea de spaţii comerciale unor brand-uri internaţionale cunoscute.
În acest moment, sub 5.000 de metri păraţi sunt contractaţi, dar numai două magazine există, restul spaţiilor fiind folosite ca depozite sau pentru activităţi sportive.
Reprezentanţii Galleria nu au putut oferi un termen până la care centrul comercial va fi relansat, estimând că lucrările de extindere vor începe efectiv în 2018.
Galleria a intrat în proprietatea unei companii de investiţii imobiliare – Casa Suprema – în toamna anului trecut. Presa a scris la acel moment că suma plătită a fost una foarte mică, în comparaţie cu investiţia în acest mall, respectiv 2,1 milioane de euro.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.