Renault consideră că automobilele cu ardere internă vor juca în continuare un rol major în afacerile sale în următorii ani, potrivit directorului financiar al grupului auto francez, Thierry Pieton, transmite CNBC.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Marţi, a fost anunţat că Grupul Renault şi firma chineză Geely au semnat un acord-cadru neobligatoriu pentru a înfiinţa o companie axată pe dezvoltarea, producţia şi furnizarea de „grupuri motopropulsoare hibride şi sisteme de propulsie ICE [motoare cu combustie internă] foarte eficiente”.

Potrivit Renault, atât ea însăşi, cât şi Geely vor deţine un pachet de 50% din afacere, care va consta din 17 fabrici şi cinci centre de cercetare şi dezvoltare.

Evenimente

5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii

Vorbind marţi cu Charlotte Reed de la CNBC, directorul financiar Renault, Thierry Pieton, a încercat să explice unele dintre motivele din spatele parteneriatului planificat cu Geely. „

”În opinia noastră, şi conform tuturor studiilor pe care le avem, nu există niciun scenariu în care motoarele ICE şi hibride să reprezinte mai puţin de 40% din piaţă cu un orizont de 2040”, a spus el.

”Deci este de fapt... o piaţă care va continua să crească.”

Asocierea cu Geely vine în timp ce Renault concretizează planurile de a înfiinţa un spin-off pentru vehicule electrice numit Ampere.

Potrivit Renault, Ampere, cu sediul în Franţa, ”va dezvolta, produce şi vinde maşini de pasageri complet electrice”.

Renault are în vedere o ofertă publică iniţială la Euronext Paris, care ar urma să aibă loc cel mai devreme în a doua jumătate a anului 2023, în funcţie de condiţiile pieţei.

În timpul interviului său cu CNBC, Pieton s-a referit la necesitatea pentru diferite tipuri de vehicule.

”Este foarte important să avem, în acelaşi timp, dezvoltarea afacerii noastre cu vehicule electrice pe de o parte – cu Ampere – şi să construim o sursă durabilă de ICE şi motoare hibride.”

Acesta a fost motivul pentru care Renault a intrat într-un parteneriat cu Geely, a adăugat el.

Acest lucru se datorează faptului că, a susţinut Pieton, a creat ”un furnizor lider mondial de sisteme de propulsie ICE şi hibride cu aproximativ 19.000 de angajaţi în lume, acoperind 130 de ţări”.

În comentariile trimise către CNBC prin e-mail, David Leggett, un analist la GlobalData, a remarcat că producătorii de automobile se pot bucura în continuare de profituri din vânzarea vehiculelor care folosesc motoare cu ardere internă.

”Marjele sunt în general mai mari decât la vehiculele electrice, care sunt relativ costisitor de fabricat”, a spus el.

”Decalajul se va reduce în cele din urmă, pe măsură ce volumele de vehicule electrice vor creşte brusc şi costurile unitare ale componentelor majore ale vehiculelor electrice scad semnificativ, dar mai sunt multe afaceri profitabile de făcut cu ICE şi hibrizi şi vor fi pentru ceva timp în viitor”, a adăugat el.

Concentrarea continuă a Renault asupra motorului cu ardere internă vine într-un moment în care unele mari economii caută să se îndepărteze de vehiculele care folosesc combustibili fosili.

Regatul Unit, de exemplu, doreşte să oprească vânzarea de noi maşini şi autoutilitare diesel şi pe benzină până în 2030. Va cere, din 2035, ca toate maşinile şi furgonetele noi să aibă emisii zero la ţeava de eşapament.

Uniunea Europeană, pe care Marea Britanie a părăsit-o la 31 ianuarie 2020, urmăreşte obiective similare.

În Statele Unite, California interzice vânzarea de vehicule noi pe benzină începând cu 2035.

Astfel de obiective au devenit un punct de discuţie major în industria auto. În timpul unui interviu recent cu CNBC, CEO-ul Stellantis a fost întrebat despre planurile UE de a elimina treptat vânzarea de maşini şi camionete noi ICE până în 2035. Ca răspuns, Carlos Tavares a spus că este ”clar că decizia de a interzice ICE pur este o decizie pur dogmatică”.

Extindendu-şi punctul de vedere, şeful Stellantis a spus că va recomanda liderilor politici din Europa ”să fie mai pragmatici şi mai puţin dogmatici”.

”Cred că există posibilitatea – şi necesitatea – pentru o abordare mai pragmatică pentru a gestiona tranziţia.”

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.