Produsele fintech schimbă paradigma şi comportamentul utilizatorilor pe zona de produse rapide, tranzacţii directe şi modele de business mai ieftine, ceea ce oferă motive serioase inclusiv celor care alcătuiesc economia subterană să abordeze o cale mai transparentă, a declarat, într-un interviu acordat News.ro, directorul general şi fondatorul fintech-ului Volt, Radu Ciorbă.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Antreprenorul a subliniat că fintech-ul este o soluţie care generează transparenţă, iar transparenţa este cheia credibilităţii unui produs dezvoltat pe tehnologii financiare.

”Fintech-ul, în sine, este gândit pentru descentralizarea şi fluidizarea sistemului financiar şi, chiar dacă poate funcţiona şi în direcţia combaterii economiei underground, scopul produselor care apar pe piaţă este, totuşi, altul. Dacă e să numim câteva motive, atunci am putea să spunem că produsele fintech schimbă paradigma şi comportamentul utilizatorilor în direcţia de: produse rapide, tranzacţii directe, bazate pe contracte sociale (de la individ la individ, fără a trece prin prea multe instituţii sau, cel puţin, nu rigide), infrastuctură complet digitală şi, mai ales, modele de business mai ieftine. Ceea ce oferă motive serioase şi celor care alcătuiesc economia underground să abordeze o cale mai transparentă”, a spus Ciorbă.

În ceea ce priveşte modul în care fintech-urile vor influenţa economia subterană, Ciorbă consideră că acestea vor aduce modele de business foarte diferite şi vor răspunde nevoilor maselor.

”Principala influenţă, pe lângă digitalizarea plăţilor, care este evidentă, va consta în modele de business foarte diferite şi care se vor potrivi maselor, pentru că vor răspunde nevoilor în masă. Nu cred că sunt foarte multe produse fintech care să vină ca o facilitate, ca o anexă. Ele sunt răspunsuri la nevoi reale ale consumatorilor din piaţa pe care o adresează, inclusiv sau în special Asia”, a afirmat antreprenorul.

Fondatorul Volt consideră că fintech-ul vine ca o completare a activităţilor băncilor şi răspund unor nevoi pe care băncile nu le pot satisface.

”Cred că orice bancă vrea să fie user-friendly şi eficientă. Fintech-ul vine ca o completare a ceea ce fac băncile astăzi sau răspund unor nevoi cărora băncile nu le pot răspunde din mai multe motive: contexte economice, politice, globale, regulamente internaţionale etc. Pentru noi, relaţia este clar una de colaborare, avem bănci cu care lucrăm foarte bine, dar piaţa este încă în formare. Probabil e firesc să fie percepţia asta de luptă între old vs. new, însă odată cu maturizarea pieţei lucrurile se vor aşeza normal”, a spus Ciorbă.

În ceea ce priveşte principalele probleme cu care se confruntă fintech-urile, antreprenorul a enumerat siguranţa şi numărul mic al surselor de investiţii.

”Securitatea este un challenge pentru că, cumva, te împiedică să ai o tracţiune mai mare în tot ce înseamnă achiziţia de utilizatori. Şi apoi mai e şi partea de investment: cel puţin, în România, sunt puţine surse de investiţie, mai ales dacă vrei să construieşti un fintech care adresează piaţa globală”, a afirmat Ciorbă.

Volt este o aplicaţie de mobil prin care utilizatorii pot transfera instant bani între două carduri Mastercard sau Visa emise de oricare bancă din România. Clienţii pot transfera până la 500 de lei pe lună, fără comision. În cazul unei sume de peste 500 de lei, utilizatorii plătesc 1% din valoarea tranzacţiei, indiferent de suma transferată, dar niciodată mai mult de 3 lei.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.