Anheuser-Busch InBev, cel mai mare producător de bere din lume, a obţinut rezultate financiare peste aşteptări în trimestrul al treilea, în ciuda impactului controverselor din jurul campaniei sale online pentru Bud Light, transmite CNBC.
Veniturile au crescut cu 5% pe parcursul perioadei raportate, până la 15,57 miliarde de dolari, înaintea previziunii companiei privind o creştere de 4,7%. Asta în pofida scăderii volumelor cu 3,4%, creşterea în Orientul Mijlociu, Africa şi Asia-Pacific fiind atenută de o performanţă ”slabă” în Europa şi SUA.
Compania a anunţat, de asemenea, că a aprobat o ofertă în numerar pentru obligaţiuni de până la 3 miliarde de dolari, ca parte a ”accentului său asupra reducerii efectului de îndatorare”.
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
Cu toate acestea, Bud Light – care şi-a pierdut poziţia de cea mai vândută bere din SUA în timpul verii, pe fondul unui boicot condus de conservatori, care protestează faţă de parteneriatul său cu influencerul transgender Dylan Mulvaney – a influenţat negativ performanţa din SUA, a spus compania.
Veniturile din SUA au scăzut cu 13,5%, în timp ce câştigurile înainte de dobânzi, taxe, depreciere şi amortizare (EBITDA) din ţară au scăzut cu 29,3%, din cauza ”performanţei cotei de piaţă”, împreună cu pierderea productivităţii şi cheltuielile mai mari de marketing.
Acesta marchează al doilea trimestru în care controversa legată de Bud Light, care include critici la adresa companiei pentru că nu l-a sprijinit pe Mulvaney pe fondul reacţiilor, a lovit vânzările în SUA.
Analiştii de la RBC Europe au spus că performanţa companiei s-a remarcat într-un ”trimestru turbulent” în ceea ce priveşte câştigurile, observând depăşirea estimărilor în ceea ce priveşte creşterea organică a veniturilor şi aşteptările de creştere a EDITDA, în pofida vânzărilor ratate în America de Nord.
Reiterarea previziunilor anterioare indică capacitatea de a compensa problemele din America de Nord cu un impuls pe alte pieţe, au spus analiştii, în timp ce o cotă globală constantă de piaţă a berii sugerează că compania a fost ”oarecum protejată de prezenţa sa de masă”.
Producătorii de bere se confruntă în prezent cu o serie de provocări, inclusiv costuri mai mari şi presiune tot mai mare asupra cheltuielilor consumatorilor.
Rivalul danez al berii Carlsberg a raportat marţi o scădere de 3% a volumelor, dar o creştere a veniturilor cu 5,8%, aproximativ conform aşteptărilor, deoarece a avertizat că pesimismul consumatorilor din Europa şi Asia de Sud-Est ar putea diminua vânzările pe piaţa de bere.
Între timp, Heineken, al doilea cel mai mare producător de bere din lume, a înregistrat volume scăzute cu 4,2% faţă de anul trecut şi o creştere a veniturilor cu 2%, afirmând că vânzările au început să fie afectate de preţurile mai mari.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.