Procter & Gamble a anunţat vineri un nou angajament prin care operaţiunile sale vor deveni neutre din punctul de vedere al emisiei de carbon în următorii zece ani, astfel că vrea să-şi reducă emisiile de gaze cu efect de seră cu 50% şi să achiziţioneze energie electrică din surse regenerabile în procent de 100% pentru toate fabricile până în 2030.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

”Compania Procter & Gamble anunţă un nou angajament prin care operaţiunile sale vor deveni neutre din punctul de vedere al emisiei de carbon în următorii zece ani, printr-o serie de intervenţii menite să protejeze, să îmbunătăţească şi să regenereze natura. Apreciind că următorul deceniu reprezintă o perioadă esenţială în care omenirea poate accelera progresul în ceea ce priveşte schimbările climatice, P&G va depăşi obiectivul asumat pe baza datelor ştiinţifice, de a reduce cu 50% emisiile de gaze cu efect de seră. De asemenea, va implementa suplimentar un set de soluţii climatice naturale care vor echilibra restul de emisii în următorii 10 ani, permiţând operaţiunilor P&G să devină neutre din punctul de vedere al carbonului în deceniul următor. Pe baza estimărilor actuale, compania va trebui să echilibreze aproximativ 30 de milioane de tone metrice de carbon în perioada 2020 - 2030”, arată compania.

Prioritatea P&G va fi reducerea emisiilor.

”Astfel, P&G are un obiectiv curent de reducere a emisiilor de gaze cu efect de seră cu 50% şi achiziţionarea de energie electrică din surse regenerabile în proporţie de 100% până în 2030 şi a luat toate măsurile pentru a-şi îndeplini angajamentele asumate pentru 2030. În plus, P&G va continua să implementeze noi proiecte eoliene, solare şi geotermale pentru a accelera şi mai mult tranziţia către energia regenerabilă. Aceste eforturi sunt aliniate cu ceea ce ştiinţa climatică spune că este necesar pentru a ne asigura că facem tot ce ţine de noi pentru a limita creşterea globală a temperaturii şi vor continua mult timp după anul 2030. Cu toate acestea, pe baza tehnologiilor actuale, există unele emisii care nu pot fi eliminate până în 2030 astfel că, investind în soluţii climatice naturale, P&G va accelera impactul estimat pentru următorii 10 ani”, precizează grupul.

P&G citează rapoarte recente care subliniază că la nivel global este nevoie de soluţii pentru reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră, iar următorul deceniu reprezintă o fereastră critică pentru a reuşi acest lucru, astfel încât creşterea temperaturii să fie limitată la 1,5°C.

”Această sarcină va fi mult mai grea dacă societatea nu începe să reducă emisiile înainte de finalul acestui deceniu. Până în 2050, este necesar ca emisiile de carbon să scadă la zero sau să fie aproape de această valoare”, spun reprezentanţii grupului.

Un eşec în atingerea acestui obiectiv va expune generaţiile viitoare la un risc mai mare privind impactul schimbărilor climatice şi va face mai dificilă atingerea obiectivelor globale ale Acordului de la Paris”, mai arată compania.

"Schimbările climatice au loc chiar acum şi este necesar să acţionăm acum. Prin reducerea amprentei de carbon şi investind în soluţii climatice naturale, vom deveni neutri din punct de vedere al emisiilor de carbon în cadrul operaţiunilor noastre pe parcursul deceniului următor şi vom ajuta la protejarea ecosistemelor şi comunităţilor vulnerabile din întreaga lume", spune David Taylor, preşedinte şi director executiv P&G.

Natura singură poate rezolva până la o treime din schimbările climatice, adaugă el.

P&G va colabora cu organizaţiile Conservation International şi World Wildlife Fund (WWF) pentru identificarea şi finanţarea unei serii de proiecte menite să protejeze, să îmbunătăţească şi să restabilească ecosistemele esenţiale, precum pădurile, deltele, pajiştile şi turba. Pe lângă limitarea carbonului, un aspect important al soluţiilor climatice naturale este potenţialul acestora de a genera beneficii semnificative de mediu şi socio-economice care servesc la protejarea şi dezvoltarea naturii, precum şi la îmbunătăţirea nivelului de trai al comunităţilor locale. Pe măsură ce P&G avansează în această iniţiativă, compania va căuta să identifice, să măsoare şi să comunice toate beneficiile conexe care rezultă din această investiţie în natură.

”P&G dezvoltă un portofoliu extins de proiecte pe tot globul, iar cele deja identificate includ: Planificarea restaurării pădurilor atlantice împreună cu WWF - în pădurea atlantică de pe coasta de est a Braziliei, punerea bazelor pentru restaurarea peisajului forestier cu impact semnificativ asupra biodiversităţii, apei şi a altor co-beneficii pentru comunităţile locale, inclusiv securitatea alimentară. Alianţa Evergreen cu Fundaţia Arbor Day - aducerea împreună a corporaţiilor, comunităţilor şi cetăţenilor, pentru a lua măsuri vitale pentru a proteja elementele necesare vieţii care sunt afectate de schimbările climatice. Aceasta include plantarea de copaci, pentru a reface zonele devastate de incendiile sălbatice din nordul Californiei şi a extinde păduri în Germania”, arată P&G.

Grupul menţionează şi un proiect de protejare a Insulei Palawan din Filipine, împreună cu Conservation International - pentru a proteja, îmbunătăţi şi restaura mangrovele şi ecosistemele vitale. Insula Palawan este cea de-a patra zonă „de neînlocuit” din lume, pentru fauna sa sălbatică unică, aflată pe cale de dispariţie.

„Natura trebuie să fie o parte cheie a oricărei strategii de combatere a crizei climatice. Cercetările arată că nu ne putem îndeplini obiectivele climatice decât dacă protejăm, refacem şi îmbunătăţim gestionarea ecosistemelor bogate în carbon. Făcute corect, aceste eforturi pot furniza o treime din reducerile de emisii necesare în următorul deceniu şi, la fel de important, vor susţine mijloacele de trai ale comunităţilor aflate în primele linii ale schimbărilor climatice. Suntem încântaţi să lucrăm cu Procter & Gamble pentru a proteja natura - o investiţie care este un câştig pentru oameni şi pentru planeta noastră”, spune dr. M. Sanjayan, CEO al Conservation International.

Brandurile P&G preiau conducerea asupra reducerii amprentei de carbon şi a schimbărilor către un comportament pozitiv faţă de climă, menţionează grupul.

„Angajamentul de a depăşi ţinta pentru reducerea emisiilor operaţionale este important. Timp de mai bine de două decenii, P&G s-a angajat să valorifice rigurozitatea ştiinţifică a evaluării ciclului de viaţă al produselor sale pentru a înţelege mai bine emisiile din lanţul de aprovizionare şi din utilizarea produselor sale de către consumatori, care generează până la 85% din emisiile corelate cu ale companiei. P&G ajunge la cinci miliarde de oameni prin brandurile sale, ceea ce implică responsabilitatea de a le oferi consumatorilor puterea de a-şi reduce propriile amprente de carbon, prin produse concepute pentru a ajuta la economisirea energiei, a apei şi a resurselor naturale”, arată P&G.

Peste 60% din amprenta de carbon a unui detergent pentru rufe rezultă în faza de utilizare a consumatorilor, fiind în cea mai mare parte legată de energia utilizată pentru încălzirea apei.

”Ariel şi Tide au optimizat formulele de detergent pentru a asigura o eficienţă ridicată în spălarea la temperaturi scăzute şi au inspirat comportamente pozitive în această privinţă. Obiectivul este ca 70% din volumul spălării cu maşina să aibă un ciclu redus de energie şi în ultimii zece ani s-au înregistrat progrese majore prin educarea consumatorilor din SUA asupra beneficiilor ciclurilor de spălare cu consum redus de energie”, arată grupul.

P&G estimează că, începând cu 2015, emisiile evitate de consumatorii care au crescut utilizarea ciclurilor de spălătorie cu energie redusă au fost de aproximativ 15 milioane tone de CO2, ceea ce este echivalent cu eliminarea din trafic a trei milioane de maşini.

P&G include mărcile Always, Ambi Pur, Ariel, Fairy, Gillette, head&shoulders, Lenor, Oral-B, Pampers, Pantene, Tide şi operaţiuni în aproximativ 70 de ţări din întreaga lume.

 


 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.