Partajarea tehnologiei a devenit un subiect dificil în negocierile între Renault şi Nissan Motor pentru revizuirea parteneriatului lor vechi de zeci de ANI, au declarat pentru Reuters două persoane familiarizate cu discuţiile.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Producătorii de automobile francezi şi japonezi au declarat în această lună că discută despre viitorul alianţei lor, inclusiv despre Nissan, care ar putea investi într-o divizie pentru vehicule electrice care va fi desprinsă de Renault.

Aceste discuţii au inclus luarea în considerare a vânzării de către Renault a unei părţi din participaţia sa de aproximativ 43% la Nissan, a relatat anterior Reuters, o mişcare care ar pune perechea pe picior de egalitate şi ar marca o schimbare semnificativă într-o alianţă fondată în 1999 şi condusă mult timp de fostul directorm, acum fugar, Carlos Ghosn.

Evenimente

5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii

Partajarea proprietăţii intelectuale a devenit punctul central al acestor discuţii, au spus cele două persoane, refuzând să fie identificate, deoarece informaţiile nu sunt publice.

Pentru producătorul francez de automobile, o ”repornire” înseamnă că relaţia trebuie să fie mai mult decât financiară, a spus una dintre persoane.

”Ceea ce contează este ce aduce Nissan sub formă de proprietate intelectuală, ingineri şi proiecte comune, a spus persoana.

Cu Nissan deţinând doar 15% din Renault - şi fără drepturi de vot - dominaţia franceză a alianţei a fost mult timp un punct de dispută. Mulţi directori de la producătorul auto japonez văd relaţia ca fiind dezechilibrată, mai ales în ceea ce priveşte dezvoltarea.

Preocuparea Nissan se concentrează pe partajarea tehnologiei viitoare, inclusiv a bateriilor cu stare solidă pentru vehiculele electrice pe care le dezvoltă în prezent, a spus a doua persoană.

Partajarea tehnologiei vechi este mai puţin îngrijorătoare, a spus persoana.

Renault îşi separă afacerea de vehicule electrice, cu numele de cod ”Ampere”, de producţia de vehicule de motoare cu ardere internă, cu nume de cod ”Horse”, în timp ce întreaga industrie să îndreaptă către elecgtrificare, în frunte cu rivalul american Tesla.

Nissan şi Renault au refuzat să comenteze.

Guvernul Franţei, care deţine o participaţie de aproximativ 15% din Renault, doreşte ca producătorul auto să îşi păstreze avantajele industriale şi tehnologice, a declarat ministrul de Finanţe Bruno Le Maire. În urma comentariilor sale, Ministerul japonez al Comerţului a întrebat Nissan despre poziţia sa, a spus una dintre persoane.

Ministerul francez al Economiei, Comerţului şi Industriei nu a răspuns la o solicitare de comentarii în afara orelor normale de lucru.

Renault vrea ca Nissan să investească în unitatea sa de vehicule electrice, în timp ce Nissan doreşte ca Renault să-şi reducă participaţia la 15%, a scris anterior Reuters.

Cei doi producători auto nu au ajuns încă la un acord privind investiţiile, deoarece este dificil să se determine cifre fără o evaluare clară a unităţii, au spus trei persoane familiarizate cu chestiunea.

Bloomberg News a citat o sursă care a spus că Nissan va investi între 500 şi 750 de milioane de dolari în schimbul a aproximativ 15% din unitate.

Având în vedere nevoile sale de investiţii, Renault este cel mai dornic dintre cei doi să ajungă la o înţelegere, a spus o persoană familiarizată cu negocierile.

”Nu există niciun motiv pentru care Nissan trebuie să participe în mod absolut” la unitate, a spus persoana, invocând nevoia Nissan de a explica acţionarilor rentabilitatea investiţiilor.

Producătorii de automobile îşi propun să facă un anunţ pe 15 noiembrie, deşi detaliile nu au fost încă finalizate şi ar putea dura încă săptămâni, a spus una dintre persoane.

Partenerul junior al Alianţei, Mitsubishi Motors, va investi probabil câteva procente în noua unitate a Renault, pentru a-şi păstra relaţia de alianţă, a spus o altă persoană familiarizată cu problema.

Mitsubishi a spus că nu a intrat încă în analiza detaliată a investiţiilor.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.