O navă de pilotaj care a costat peste 420.000 de euro, prima de după anul 1990 realizată din fonduri ale Administraţiei Fluviale a Dunării de Jos Galaţi, a fost sfinţită, marţi, la Galaţi, aceasta urmând să ajungă în Portul Sulina pentru a asigura transportul piloţilor de nave care tranzitează Canalul Sulina.
Nava de servitute, botezată ”Irina”, care are o lungime de 16,5 metri, lăţimea de 5 metri, un pescaj de 1,5 metri, un deplasament de 47 de tone, două motoare care cumulează o putere de 720 de cai a fost sfinţită, marţi, de doi preoţi, în cadrul unei ceremonii pe Faleza Dunării din Galaţi.
Pilotina, care aparţine Administraţiei Fluviale a Dunării de Jos, este prima de după anul 1990 realizată doar din fonduri ale regiei şi a costat 420.000 de euro fără TVA, fiind construită la Constanţa de către firma SC Electroscoica Mar SRL.
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
20 noiembrie - Eveniment News.ro - Orașul meu - Acasă și la birou
"Este prima navă construită de AFDJ, sută la sută din fonduri proprii după 1990. A fost construită la Constanţa şi a costat 420.000 euro, fără TVA. A fost recepţionată la sfârşitul lunii aprilie şi i-am întocmit toate documentele pentru navigaţie. Azi o sfinţim ca să-i meargă bine, aşa se face, înainte de a pleca. Pilotina va activa în Portul Sulina şi este destinată transportului piloţilor sau a altor persoane din Portul Sulina în Marea Neagră la bordul navelor care vor să intre pe Canalul Sulina sau iese în Marea Neagră şi recuperează piloţii de la navele care ies de pe Canalul Sulina”, a declarat Dorian Dumitru, directorul AFDJ Galaţi.
Nava va pleca miercuri spre Portul Sulina.
Conducerea AFDJ Galaţi a mai comandat o altă navă de tip pilotină care ar urma să fie realizată până la sfârşitul anului de aceeaşi firmă din Constanţa şi care va costa tot aproximativ 420.000 de euro.
"Era nevoie pentru că flota noastră este îmbătrânită, avem nave care au peste 35 de ani de exploatare, nave care au motoare din fosta Uniune Sovietică, iar la ora actuală foarte greu mai găseşti piese de schimb (...) au apărut coroziuni, tabla este riginită", a mai spus Dorian Dumitru.
În momentul de faţă AFDJ Galaţi mai are trei pilotine vechi ţinute în exploatare, în timp ce alte trei sunt în conservare fără să mai fie funcţionale.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.