Decizia prinţului Harry şi a soţiei sale Meghan de a renunţa la îndatoririle lor regale şi de a-şi împărţi timpul între Marea Britanie şi Canada ar urma să mărească valoarea brandului Canadei în străinătate şi să aducă beneficii turismului, deşi consultanţii în marketing afirmă că efectul va fi limitat, relatează Reuters.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Regalitatea este o afacere importantă în străinătate. Se estimează că monarhia britanică a contribuit cu 1,77 de miliarde de lire sterline (2,31 miliarde dolari) pe an la economia britanică, potrivit unui raport publicat în 2017 de firma de evaluare a brandurilor Brand Finance din Londra.

Această contribuţie provine din active intangibile, cum ar fi contribuţia la branduri cu  garanţie regală, vizite turistice la obiective precum Buckingham Palace şi impactul serviciului lor ca ambasadori de marcă în comerţ.

Prinţul Harry şi fosta actriţă Meghan au anunţat că îşi vor reduce îndatoririle regale şi vor petrece mai mult timp în America de Nord, urmând să devină independenţi financiar. Anunţul a provocat o criză în monarhia britanică şi a dus la întrebări despre efectul asupra Canadei.

Orice contribuţie economică va depinde de modul în care noii imigranţi în Canada se vor poziţiona faţă de noua lor casă, a spus Charlie Scarlett-Smith, director de marketing la Brand Finance în Montreal.

”Dacă vor începe să aprecieze branduri canadiene şi identitatea canadiană, atunci vom observa să sectoarele economice respective, turismul şi altele, vor începe să crească”, a spus Scarlett-Smith.

Dar orice impact mai larg va fi probabil neglijabil, în special având în vedere că cei doi par să dorească să nu fie în centrul atenţiei, a spus Doug Porter, economist şef la BMO Capital Markets.

”Simplul fapt că o parte din motivaţia lor este să fie departe de atenţia publică sugerează că nu ne putem aştepta la o contribuţie mare în comerţ sau turism, sau ceva de acest gen. Nu mă aştept să influenţeze în vreun fel economia canadiană”, a adăugat el.

Cuplul, care şi-a anunţat decizia de a se retrage la scrut timp după ce a petrecut vacanţa de Crăciun în provoncia canadiană Columbia Britanică, a promovat brandul Sussex Royal.

Familia regală britanică este în general populară în Canada, fostă colonie britanică unde şef de stat este regina Elizabeth.

Un sondaj realizat de firma Angus Reid arată că 69% dintre canadienii intervievaţi au o părere bună despre Harry, dar 45% spun că statul canadian nu trebuie să continue pe termen nedefinit ca monarhie constituţională.

Destination BC, biroul oficial de turism din Columbia Britanică, a estimat că atunci când prinţul William şi soţia sa Kate au vizitat Canada în 2016, relatările presei în print şi online ale vizitei au avut ca efectul unei publicităţi de circa 2 milioane de dolari canadieni (1,53 milioane dolari) numai în Marea Britanie.

”Pe măsură ce vor începe să participe la evenimente publice şi să îşi confirme planurile de a sta în Canada, sunt sigur să vom vedea un interes crescut, ceea ce va creşte numărul vizitatorilor în Columbia Britanică”, a spus Clare Mason, purtător de cuvânt al Destination BC.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.