Ministrul Transporturilor, Sorin Buşe, a declarat, joi, că lucrările din zona Cunţa a autostrăzii Sibiu - Orăştie, supranumită ”autostrada scufundată”, unde un sector a fost demolat din cauza unor probleme de construcţie, vor fi finalizate până la sfârşitul lunii septembrie, întreg tronsonul urmând să fie evaluat tehnic din nou.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

”În acest moment, de marţi, au început lucrările. Utilajele aşteptau autorizaţia şi lucrările au început intens. Lucrăm la foc continuu şi pe la sfârşitul lunii viitoare lucrările se termină. Ne dorim să redeschidem traficul, dar este esenţial să facem asta în deplină siguranţă. Asta vrem să o facem până la sfârşitul lunii septembrie”, a declarat, joi, în judeţul Alba, ministrul Transporturilor, Sorin Buşe, în timpul unei vizite pe şantierul autostrăzii Sebeş - Turda.

Ministrul a mai afirmat că în următoarele săptămâni va fi efectuată şi o expertiză tehnică la Cunţa, pentru a identifica alte eventuale probleme de construcţie.

”Pe acel tronson, din câte ştim noi, nu mai există probleme la lucrare. Mai există probleme minore, dar acum negociem şi în următoarele zile lansă o expertiză independentă care să ne confirme că nu mai sunt probleme. Acolo a fost vina constructorului care nu a ţinut cont de condiţiile geofizice de acolo”, a explicat Sorin Buşe.

Contractul de proiectare şi execuţie pentru lotul 3 al Autostrăzii Orăştie - Sibiu, cu o lungime de 22 de kilometri, a fost încheiat în mai 2011 cu firma italiană Salini Impregilo.

Lotul a fost inaugurat în noiembrie 2014, cu două zile înainte de turul al doilea al alegerilor prezidenţiale, în prezenţa premierului Victor Ponta, candidat la alegeri.

În septembrie 2015, lotul a fost închis, iar o porţiune de câteva sute de metri din zona Cunţa a fost demolată, din cauză că au apărut fisuri şi denivelări grave pe carosabil.

Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) a considerat că firma italiană nu a respectat obligaţiile asumate, iar în ianuarie 2016 a notificat Salini Impregilo cu privire la încetarea contractului.

Lucrările de refacere completă porţiunii cu probleme sunt realizate de către CNADNR în regie proprie. 

Valoarea lucrării este estimată la 3,7 milioane lei şi este acoperită din garanţia de bună execuţie a constructorului. În 28 aprilie, CNADNR a executat garanţia de bună execuţie constituită de Salini Impregilo SpA, în valoare de 60,5 milioane lei.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.