Ministerul Turismului a anunţat marţi că, până în acest moment, nu au fost depuse la sediul instituţiei sau la Ministerul Afacerilor Externe şi Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism din România (ANAT) sesizări din partea turiştilor români care au contractat servicii sau pachete turistice de la Thomas Cook, cel mai vechi operator de călătorii din lume care a intrat în faliment.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Marţi, la Ministerul Turismului a fost organizată o şedinţă de lucru la care au participat reprezentanţi ai Ministerului Afacerilor Externe şi Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism din România (ANAT).

”Ministrul Turismului, Bogdan Trif, a cerut încă de ieri reprezentanţilor ANAT o situaţie exactă a turiştilor români care au contractat servicii turistice de la tour operatorul Thomas Cook. Până în acest moment, nu au fost depuse la Ministerul Turismului sau Ministerul Afacerilor Externe şi ANAT sesizări din partea turiştilor români care au contractat servicii/pachete turistice de la Thomas Cook. Din datele prezentate în cadrul Grupului de Lucru constituit la nivelul Ministerului Turismului, nu rezultă faptul că, la ora actuală, ar exista cetăţeni români aflaţi în dificultate astfel încât să necesite repatrierea”, a informat ministerul.

Evenimente

5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii

De asemenea, ministrul Turismului a cerut, printr-o adresă oficială, tuturor agenţiilor de turism din România să raporteze la Minister situaţia exactă a tuturor turiştilor care au achiziţionat pachete sau servicii turistice de la touroperatorul Thomas Cook.

Reprezentanţii Ministerului Afacerilor Externe le recomandă cetăţenilor români afectaţi şi aflaţi în situaţii deosebite să solicite asistenţă consulară la numerele de telefon ale misiunii diplomatice sau ale oficiului consular competent din statul de reşedinţă, apelurile fiind redirecţionate către Centrul de Contact şi Suport al Cetăţenilor Români din Străinătate şi preluate de către operatorii call center în regim de permanenţă.

Toate sesizările vor fi comunicate în regim de urgenţă Grupului de Lucru constituit la Ministerul Turismului care are în componenţă şi reprezentanţii MAE şi ANAT astfel încât să se poată interveni pentru rezolvarea problemelor în cel mai scurt timp.

”Ministerul Turismului, Ministerul Afacerilor Externe şi ANAT vor asigura în continuare monitorizarea atentă a situaţiei până când toţi turiştii care se află în acest moment în executarea unui pachet turistic se vor întoarce în siguranţă în ţară”, a mai precizat ministerul.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.