Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale (MADR) a anunţat marţi că va lansa în 26 octombrie, la Romexpo, în cadrul târgului pentru agricultură Indagra 2017, campania de informare şi promovare a consumului de carne de oaie denumită “Alege Oaia!”.
”În demersul său, MADR va avea sprijinul tuturor crescătorilor de ovine din România, care doresc, prin intermediul acestei campanii, să determine consumatorii să manifeste mai mult interes pentru carnea de oaie şi preparatele din carne de oaie”, se arată în comunicat.
S-au alăturat campaniei şi reprezentanţi din cadrul Ministerului Turismului, ai Ministerului Sănătăţii şi ai Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor, care au format un grup de lucru sub coordonarea Direcţiei Generale de Politici în Industrie Alimentară.
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
Prin această campanie, autorităţile urmăresc creşterea valorificării produselor agro-alimentare provenite de la ovine, creşterea valorii de export prin produse prelucrate, atragerea forţei de muncă în sectorul de prelucrare a cărnii şi a produselor din carne de oaie, dar şi ”păstrarea tradiţiilor privind preparatele culinare din această specie, în special în zonele montane”.
”Campania de informare şi promovare “Alege Oaia!” se va desfăşura la nivel naţional pe o durată de trei luni şi are ca principal scop încurajarea consumului de carne şi produse din carne de oaie pe tot parcursul anului”, se arată în comunicat.
În cadrul târgului Indagra 2017, oierii vor aduce mai multe rase de oi pentru a le prezenta publicului şi ”vor oferi gratuit, spre degustare, tocăniţă şi pastramă, gătite chiar la faţa locului după reţete tradiţionale, pentru a convinge cât mai mulţi vizitatori să încerce preparatele din carne de oaie”.
Autorităţile doresc astfel sprijinirea crescătorilor autohtoni de ovine şi înfiinţarea unei pieţe de Gross care va constitui un intermediar între crescătorii de ovine şi retail.
Ministrul Agriculturii, Petre Daea, a făcut în acest an o serie de afirmaţii surprinzătoare despre oaie. În septembrie, într-o postare pe Facebook referitoare la participarea la un eveniment organizat de o organizaţie a crescătorilor de ovine, el a vorbit despre oaie ca despre "acest animal care ne străbate istoria ca un fir roşu".
Afirmaţia a venit atunci la puţin timp după ce ministrul a declarat pentru "Libertatea": "Ştiţi de ce merge oaia cu capul în jos? Îi este ruşine de televiziuni, de ce vorbesc despre ea. Se jenează. Ar trebui să stopăm discuţiile despre această specie extrem de importantă pentru ţară, necesară şi foarte foarte valoroasă pentru cei care se ocupă cu asemenea activitate".
În 1 iulie, el declara la Antena 3 că "oaia a unit generaţii, oaia a descoperit muntele şi a populat muntele".
"Oaia a dat mâncare şi ne-a îmbrăcat, oaia a dezvoltat industria lânii, oaia a creat localităţi, a generat comune şi frumoase comune, uitaţi-vă în Sibiu, oaia a sudat generaţiile, tata cu fiul, bunicul cu nepotul. Mărginimea Sibiului este construită din lâna oii, din brânza oii, din mielul oii. Astăzi, sigur că oaia are doar dorinţa de a fi înţeleasă de toţi”, a spus ministrul Agriculturii.
În 11 iunie, la TVR, ministrul a definit oaia drept "această combină vie, care recoltează de la faţa locului masa vegetativă şi o transformă în lapte".
Declaraţiile sale surprinzătoare despre oaie au început în 30 mai, când Petre Daea afirma la Antena 3, prezentând argumentele în favoarea schimbării frunzei din brandul de ţară cu o oaie, că ”oaia este o statuie vie” şi că frunze are toată lumea, dar oi ca în România nu. ”Lângă oaie găseşti o frunză, lângă frunză nu poţi să găseşti o oaie”, a conchis Daea.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.
Citește și...