Mark Zuckerberg, directorul general al Meta Platforms, l-a depăsit pe Jeff Bezos, devenind a doua cea mai bogată persoană din lume, relatează CNBC.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Averea netă a lui Zuckerberg a ajuns joi la 206,2 miliarde de dolari, potrivit indicelui Bloomberg al miliardarilor, depăşind averea netă de 205,1 miliarde de dolari a fostului CEO şi preşedinte al Amazon, Jeff Bezos.

Cofondatorul Facebook este acum în urma şefului Tesla, Elon Musk, cu aproximativ 50 de miliarde de dolari, a arătat indicele.

Evenimente

7 octombrie - Eveniment Profit Energy.forum
15 octombrie - Eveniment Profit Health.forum
31 octombrie - Maratonul de Educație Financiară
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania

Cu participaţia sa de 13% la Meta, averea netă a lui Zuckerberg a crescut cu 78 de miliarde de dolari de la începutul anului, ceea ce este mai mult decât pentru orice membru al celor mai bogaţi 500 de oameni pe care îi urmăreşte Indexul Bloomberg.

Acţiunile Meta au închis joi la un nivel record, la 582,77 dolari, reprezentând un salt de aproximativ 68% faţă de începutul lunii ianuarie, când acţiunile sale se tranzacţionau la 346,29 dolari. Vineri, acţiunile Meta sunt în continuare în creştere, cu 0,81%, la 587,51 dolari pe unitate.

Ascensiunea lui Zuckerberg pe locul al doilea în indicele Bloomberg, subliniază modul în care averea sa personală a crescut alături de entuziasmul investitorilor faţă de profiturile în creştere ale gigantului social media în acest an.

Wall Street a aclamat continuu Meta pe tot parcursul anului 2024, deoarece compania a raportat în mod constant câştiguri trimestriale care au depăşit estimările analiştilor. În iulie, Meta a declarat că vânzările sale din trimestrul al doilea au crescut cu 22%, până la 39,07 miliarde de dolari, marcând al patrulea trimestru consecutiv de creştere a veniturilor cu până la 20%.

Meta a indicat că investiţiile sale mari în inteligenţa artificială au contribuit la îmbunătăţirea performanţei platformei sale de publicitate online. Sistemul de publicitate online al companiei a suferit un regres în 2021, când Apple a introdus o actualizare de confidenţialitate a iOS care i-a slăbit capacitatea de a urmări utilizatorii de pe web. Meta a spus în februarie 2022 că modificările de confidenţialitate ar costa-o venituri de 10 miliarde de dolari.

La sfârşitul anului 2022, Zuckerberg a instituit un plan major de restructurare, care a continuat şi ân anul următor, şi, în cele din urmă, a dus la pierderea locurilor de muncă pentru 21.000 de lucrători ai Meta, sau aproximativ un sfert din forţa de muncă a companiei.

Investitorii au reacţionat favorabil la reducerea costurilor Meta, în timp ce afacerea de publicitate online a companiei a început să îşi revină şi a fost susţinută de campaniile de publicitate ale Temu şi Shein.

În timp ce Meta a continuat să cheltuie miliarde de dolari pentru tehnologiile de realitate virtuală şi augmentată necesare pentru a susţine conceptul futurist al metaversului, investitorii au devenit mai toleranţi faţă de investiţii, atâta timp cât afacerea de bază a companiei rămâne sănătoasă.

Săptămâna trecută, Meta şi-a lansat ochelarii Orion AR, care au adunat recenzii pozitive de la puţinii oameni care au testat prototipul.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.