Retailerul german Lidl a anunţat joi că în 2019 a exportat produse autohtone către magazinele Lidl din Europa, în valoare de 59 milioane de euro, de două ori mai mult faţă de anul anterior.
"Lidl continuă să sprijine producătorii locali prin facilitarea exportului de produse autohtone către magazinele Lidl din Europa, în valoare de 59 milioane de euro, în 2019. Datele au fost extrase din cel de-al treilea raport de sustenabilitate lansat de retailer, care acoperă perioada 1 martie 2019 – 29 februarie 2020. În plus, Lidl a colectat şi a trimis către centrele de reciclare în 2019, peste 37.000 de tone de deşeuri, cu 21% mai mult decât în 2018. Totodată, în perioada de raportare valoarea investiţiilor sociale a fost de peste 22,5 milioane lei", arată compania.
Potrivit raportului de sustenabilitate pentru anul financiar 2019 (1 martie 2019 – 29 februarie 2020), numărul furnizorilor locali de bunuri şi servicii a crescut în 2019 cu 11% faţă de anul 2018, iar cantitatea de fructe şi legume româneşti a fost cu 23% mai mare.
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
„Chiar dacă anul acesta este influenţat de schimbări aduse de declanşarea pandemiei, evaluarea anuală a impactului pe care îl avem ca business rămâne în continuare o prioritate pentru noi, fiind şi mai importantă în acest context. Lansarea celui de-al treilea raport de sustenabilitate reprezintă parcursul unui an 2019 de succes pentru noi, marcat de creşteri înregistrate pe toate segmentele activităţii de business, de la angajaţi, clienţi şi produse până la consolidarea unor parteneriate de încredere”, a spus Frank Wagner, CEO Lidl România.
La fel ca primele două rapoarte de sustenabilitate Lidl, şi cel aferent perioadei 1 martie 2019 – 29 februarie 2020 a fost elaborat având la bază metodologia GRI Standards, dezvoltată de organizaţia Global Reporting Initiative.
Raportul mai arată că societatea nu a comercializat produse textile, încălţăminte sau accesorii care folosesc blană provenită de la nurci, vulpi, coioţi şi iepuri.
"Lidl a facilitat exportul produselor româneşti în valoare de 59 milioane de euro, dublu faţă de anul anterior. Peste 80% din furnizorii de bunuri şi servicii ai Lidl sunt din România, cu o creştere de 11% faţă de anul anterior. Peste 80% din cantitatea de fructe şi legume din Piaţa Lidl, în vârf de sezon din perioada de raportare, provine de la producători români", mai arată raportul.
De asemenea, Lidl a colectat şi trimis spre reciclare peste 37.000 de tone de deşeuri, cu 21% mai mult decât în 2018.
Mai mult, toate magazinele şi depozitele Lidl sunt dotate cu soluţii 100% LED, economia anuală de energie obţinută fiind, în medie, de 16,2% (aproximativ 9.600 MWh).
La nivel naţional, în perioada de raportare, numărul de puncte de încărcare a autovehiculelor electrice din portofoliul Lidl ajunsese la 33.
"Lidl a exclus definitiv din sortimentul său toate articolele de unică folosinţă din material plastic, cum ar fi paie, pahare, farfurii şi tacâmuri. Retailerul a donat peste 300 de tone de produse alimentare şi non-alimentare şi 252 de tone de hrană pentru animale", mai arată compania.
Sortimentul de produse bio cuprinde 276 de produse, la finalul anului financiar 2019.
Ca parte a strategiei globale ReSet Plastic, Lidl s-a angajat ca până în anul 2025, toate ambalajele produselor marcă proprie să fie reciclabile în proporţie maximă posibilă, iar cantitatea de plastic utilizată pentru aceste produse să fie redusă cu 20%. În plus, pentru reducerea amprentei de carbon şi eficientizarea consumului de energie pentru perioada următoare de raportare, Lidl are în vedere instalarea de panouri fotovoltaice pe acoperişurile magazinelor. Totodată, în procesul de evaluare a calităţii produselor marcă proprie, obiectivul principal Lidl este ca, până în 2025, să reducă cu 20% cantitatea de sare şi zahăr adăugate în produsele marcă proprie.
Lidl, parte a grupului Schwarz, cu sediul central în Neckarsulm, este prezent în 32 de ţări din întreaga lume şi în prezent operează aproximativ 11.200 de magazine şi peste 200 de centre logistice în 29 de ţări la nivel mondial.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.