Sphera Franchise Group, care operează restaurantele KFC (în România, Italia şi Moldova) şi Pizza Hut şi Taco Bell (în România), a încheiat primul trimestru al anului cu vânzări în restaurante de 211,4 milioane lei, în creştere cu 6,6% faţă de acelaşi trimestru din 2020. Grupul a trecut pe profit în primele trei luni ale anului 2021, profitul net crescând cu 105% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, până la 0,5 milioane lei. Pe companii din grup, KFC România şi KFC Moldova au încheiat primul trimestru cu un profit net cumulat de 13,9 milioane lei, iar KFC Italia a avut pierderi de 8 milioane lei, ca efect al restricţiilor anti-Covid severe impuse de autorităţile italiene. Pizza Hut România a avut pierderi de 3,7 milioane lei, iar Taco Bell România pierderi de 1 milion de lei.
"Sphera Franchise Group a raportat în trimestrul 1 2021 vânzări în restaurante de 211,4 milioane lei, cu 1,5% faţă de trimestrul 4 2020 şi cu 6,6% comparativ cu trimestrul 1 2020, susţinute de performanţele solide ale KFC România, Taco Bell România şi KFC Moldova. Vânzările din Italia au crescut cu 2,5%, în timp ce Republica Moldova a raportat vânzări cu 19% mai mari faţă de trimestrul 1 2020, având a doua cea mai mare cifră de afaceri înregistrată de la debutul pandemiei, determinată de o creştere cu 8% a vânzărilor cu livrare", arată grupul.
Ca performanţa individuală, KFC România şi KFC Moldova au încheiat primele trei luni ale acestui an cu un EBITDA cumulat de 19,6 milioane lei şi un profit net de 13,9 milioane lei, în timp ce Taco Bell România a raportat un profit din exploatarea restaurantelor de 0,1 milioane lei, dar pierderi de 1 milion lei. Pizza Hut România a înregistrat o pierdere netă de 3,7 milioane lei, iar KFC Italia a avut un rezultat negative de 8 milioane lei, ca efect al restricţiilor anti-Covid severe impuse de autorităţile italiene.
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
Pizza Hut, pe de altă parte, a reuşit să înregistreze cea mai mare cifră de afaceri din trimestrul 2 2020 şi să reducă pierderile cu 20,5%, datorită deciziei grupului de a închide locaţiile neperformante, începând cu trimestrul 3 2020.
În aceeaşi perioadă, veniturile grupului au crescut cu 6,9% faţă de perioada similară a anului trecut şi cu 1,7% faţă de trimestrul 4 2020. Sphera a înregistrat un EBITDA normalizat de 13,1 milioane lei, cu 271% mai mare faţă de perioada similară a anului anterior, şi o marjă de 6,2%.
”Primul trimestru al anului 2021 a fost cel mai bun trimestru al Grupului Sphera pe piaţa românească de la debutul pandemiei în ceea ce priveşte vânzările din restaurante. Rezultatul este cu atât mai remarcabil cu cât arată o creştere a vânzărilor de peste 6% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, când numai două săptămâni au fost afectate de restricţii. În aceste prime trei luni ale anului curent ne-am axat pe creşterea vânzărilor prin parteneriate cu platformele de comenzi online, oferte dedicate canalelor de livrare şi Drive Thru, precum şi prin continuarea investiţiilor în extinderea reţelei de restaurante în România şi Italia. Suntem încrezători că, pe măsură ce restricţiile se vor ridica ca urmare a extinderii campaniei de vaccinare la nivel naţional, pe care o susţinem şi noi la nivel de Grup, restaurantele vor putea fi deschise la capacitate maximă, ceea ce va determina şi creşterea vânzărilor”, declară Călin Ionescu, Director General Sphera.
Vânzările obţinute prin livrări de către agregatori sau prin propria capacitate au rămas la acelaşi nivel ca în trimestrul 4 2020, 31% din totalul comenzilor pe toate cele trei pieţe de activitate ale grupului, iar valoarea acestora a fost de 65,9 milioane lei.
Sphera are un serviciu propriu de livrare în România pentru KFC şi Pizza Hut, în timp ce pentru Taco Bell, precum şi pentru KFC în Italia şi Republica Moldova, Grupul livrează exclusiv prin intermediul platformelor de agregare a alimentelor precum Glovo sau UBER Eats.
”Ne menţinem estimările bugetare ambiţioase pentru 2021, pe baza recuperării progresive a vânzărilor pe parcursul anului 2021. T1 2021 a fost un trimestru excelent având în vedere circumstanţele. Ne aşteptăm ca începând cu S2 2021, să ne reluăm activitatea cât mai aproape de normal. În consecinţă, estimăm 1.158 milioane RON vânzări în restaurante în 2021, 150,5 milioane RON în profit de exploatare a restaurantelor şi un EBITDA normalizat de 95 milioane RON excluzând impactul IFRS 16. Preconizăm că vânzările prin livrare vor continua să aibă o pondere semnificativă în vânzările totale în 2021, de aproximativ 25%,” declară Valentin Budes, Director Financiar Sphera.
În perioada menţionată, grupul a menţinut sub control cheltuielile, care au crescut cu doar 2,5%, pe fondul unei gestionări atente a nivelului datoriei şi a creşterii volumelor vânzărilor. De asemenea, cheltuielile cu salariile şi beneficiile angajaţilor au scăzut cu 6,1% faţă de perioada similară a anului trecut, consecinţă a reducerii numărului de ore lucrate.
Totodată, Sphera a obţinut reduceri de 1,25 milioane lei la chiria fixă, din care 0,72 milioane lei au fost acordate în România, 0,52 milioane lei în Italia şi 11.000 lei în Republica Moldova.
Indemnizaţiile de şomaj tehnic au atins în primul trimestru valoarea de 919 mii RON, din care 840 mii RON în România şi 79 mii RON în Italia. La sfârşitul primului trimestru al anului 2021, Grupul avea în total 4.787 de angajaţi pe toate cele trei pieţe în care activează. În T1 2021, aproximativ 4% dintre angajaţii din România şi 17% dintre angajaţii din Italia au fost în şomaj tehnic.
În primul trimestru, Sphera a deschis două restaurante KFC, unul în Sfântu Gheorghe, România şi unul în Lazio, Italia, acesta din urmă fiind primul magazin Drive Thru din afara României.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.