Retailerul scandinav JYSK România a raportat în anul financiar 2019-2020 o cifră de afaceri de 612,5 milioane lei, mai mare cu 5,3%, şi un profit brut înainte de taxe de 81,9 milioane lei, în creştere de 8,4% faţă de anul financiar precedent.
”Deşi anul 2020 a fost o mare provocare pentru retail, fiind chiar cel mai provocator an de până acum, un număr mare de clienţi din România au ales să achiziţioneze produsele retailerului scandinav JYSK pentru a-şi înfrumuseţa casa şi pentru a-şi spori confortul locuinţei. JYSK România a reuşit să obţină cele mai bune rezultate financiare de până acum, cu o cifră de afaceri de 612,5 milioane lei şi un profit brut înainte de taxe de 81,9 milioane lei. Creşterea procentuală a cifrei de afaceri este de 5,3%, în timp ce creşterea procentuală a profitului brut înainte de taxe este de 8,4% faţă de anul financiar precedent”, a anunţat compania.
Ca urmare a deciziilor autorităţilor cu privire la restricţiile impuse de pandemia de coronavirus, în primăvara acestui an au fost închise toate cele 85 de magazine operate de JYSK la acel moment, pentru o perioadă de două luni.
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
”Închiderea magazinelor a reprezentat o provocare, atât din punct de vedere financiar, cât şi logistic. A existat o creştere semnificativă a comenzilor online, în timp ce magazinele fizice au fost închise”, spun reprezentanţii companiei.
După ieşirea din starea de urgenţă şi redeschiderea magazinelor fizice, clienţii au revenit în magazine, pe măsură ce restricţiile au fost ridicate. De asemenea, în perioada verii, retailerul scandinav a inaugurat mai multe magazine noi, ajungând în prezent la 93 de magazine în România.
“Rezultatele înregistrate în acest an financiar ne-au depăşit aşteptările. A fost un an complicat, cu multe suişuri şi coborâşuri, cu momente la care nu credeam că vom fi martori. Închiderea subită a tuturor magazinelor a fost urmată de o redeschidere în condiţii de siguranţă pentru clienţii şi angajaţii noştri. Am reuşit să obţinem aceste rezultate datorită implicării colegilor noştri, care au făcut faţă multor schimbări, atât interne, cât şi externe, şi s-au adaptat în permanenţă. Apoi, în această perioadă casa a devenit mult mai importantă pentru fiecare din noi. Clienţii şi-au dorit să îşi reamenajeze locuinţa sau să aibă mai mult confort acasă. Suntem bucuroşi că au ales produsele noastre pentru spaţiul în care îşi petrec cea mai mare parte din timp”, a declarat Alex Bratu, country manager JYSK România şi Bulgaria.
Grupele de produse care au înregistrat cea mai mare creştere în vânzari faţă de anul financiar precedent sunt lenjeriile de pat, saltelele şi textilele pentru casă, în timp ce grupele de produse care au înregistrat cele mai mari vânzări în anul financiar au fost mobilierul şi saltelele.
“Provocările ridicate de coronavirus nu s-au terminat, dar continuăm să investim, să deschidem noi magazine şi să ne adaptăm procesele logistice. Vrem să fim pregătiţi pentru momentul în care pandemia se va încheia şi coronavirusul nu va mai fi în centrul atenţiei”, a continuat Alex Bratu.
JYSK are în moment aproape 3.000 de magazine în 51 de ţări şi a anunţat o cifră de afaceri de 4,1 miliarde de euro, în creştere cu 7,6% faţă de anul financiar precedent, şi un profit brut înainte de taxe de 489 milioane de euro, cu 15% mai mult decât anul anterior.
JYSK a inaugurat primul magazin din România în anul 2007, în Oradea. În anul financiar 2019/2020, JYSK a inaugurat 14 magazine noi în România. JYSK România are în prezent 93 de magazine şi 885 de angajaţi
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.