La rezultatele financiare foarte bune anunţate de Facebook pentru ultimul trimestru a contribuit şi lupta declarată de Facebook instrumentelor de blocare a reclamelor.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Facebook a anunţat venituri de 7,01 miliarde de dolari în ultimul trimestru, mult peste aşteptări. O parte din meritul acestei performanţe este datorită sistemului folosit pentru a forţa afişarea reclamelor şi pe dispozitivele care folosesc instrumente de blocare a acestora.

În luna august, Facebook a anunţat că va schimba tehnologia folosită pentru servirea reclamelor, astfel ca acestea să treacă de filtrele extensiilor de tip Adblock. A urmat o perioadă în care Facebook şi Adblock s-au blocat reciproc, cu victorii şi înfrângeri de ambele părţi. În final, Facebook a avut câştig de cauză.

Evenimente

5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii

Lupta cu Adblock s-a dus pe sistemele desktop. Din veniturile de 7.01 miliarde de dolari, 84% vin din zona de mobile. Desktop-ul a generat, totuşi, 1,1 de miliarde de dolari în ultimul trimestru, în creştere de la 998 de milioane de dolari în aceeaşi perioadă a anului trecut. În altă ordine de idei, roadele aduse de lupta cu Adblock trebuie căutate în această creştere.

Pe acest subiect, David Wehner, CFO Facebook, a spus că în ultimul trimestru creşterea pe desktop de la an la an a fost de 18%, în loc de 9%, cât s-a înregistrat în trimestrele anterioare şi că mare parte din această diferenţă este rezultatul luptei cu Adblock.

Un calcul aproximativ ne arată că rezultatele acestei lupte pot fi cuantificate ca jumătate din creşterea de pe desktop de 102 milioane de dolari. Cu alte cuvinte, Facebook a câştigat aproximativ 51 de milioane de dolari doar din reclamele afişate pe calculatoarele celor care foloseau Adblock.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.