Litoralul Mării Negre, atât cel românesc, cât şi cel bulgăresc, atrage în fiecare sezon de vară cel mai mare număr de turişti români, estimând o cifră totală la peste 2,5 milioane de turişti, anual, spune Lucian Bădîrcea, CEO al touroperatorului IRI Travel. Pe litoralul românesc sunt aproape 40 de hoteluri în regim all inclusive, iar pe litoralul bulgăresc, aproape 700.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Compania, principalul touroperator specializat atât pe litoralul bulgăresc, cât şi pe cel românesc, a organizat, zilele trecute, o vizită pe ambele litoraluri, cu 47 de agenţii de turism partenere, pentru a analiza la faţa locului cum se prezintă, în acest sezon, riviera Mării Negre. Au fost vizitate hoteluri din staţiunile Mamaia-Nord – Mamaia, Eforie Nord, Eforie Sud, Costineşti, Olimp, Jupiter, Venus, Saturn, Vama Veche, Albena, Nisipurile de Aur, Sf. Constantin şi Elena şi Sunny Beach.

”Litoralul Mării Negre, atât cel românesc, cât şi cel bulgăresc, reprezintă destinaţia numărul unu a românilor. Ambele litoraluri oferă nenumărate atracţii şi oportunităţi de petrecere a timpului liber şi sunt complementare. Suntem mândri că le putem oferi turiştilor şi partenerilor noştri din toată ţara posibilitatea de a rezerva fie un sejur în România, fie în Bulgaria, de a compara tarifele şi facilităţile oferite de ambele destinaţii şi de a decide ce este mai bine pentru ei. Avantajul principal atât al litoralului nostru, cât şi al celui bulgăresc, este proximitatea, confortul de a petrece o vacanţă la mare aproape de casă. Un alt avantaj îl reprezintă serviciile turistice similare şi plajele oarecum asemănătoare, ambele ţări având deschidere la Marea Neagră. Bineînţeles, sunt şi multe diferenţe între cele două destinaţii de vacanţă. Litoralul românesc este mult mai familiar, variat în ceea ce priveşte oferta de servicii şi preţuri, posibilităţile de distracţie mai diversificate decât în Bulgaria, iar litoralul bulgăresc se remarcă mai mult printr-un management diferit, pe modelul celui din Germania”, subliniază Lucian Bădîrcea, CEO IRI Travel.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.Forum

Majoritatea hotelurilor sunt pregătite să primească turiştii începând cu finele lunii mai.

”Ambele litoraluri se remarcă prin plajele de calitate. În România, cele mai apreciate sunt cele din Mamaia-Năvodari, Eforie, Venus, Jupiter, Saturn, iar în Bulgaria cele mai căutate sunt cele din Albena, Obzor, Nisipurile de Aur şi Sunny Beach. La ora actuală, litoralul românesc are 6 plaje certificate ”Blue Flag”, iar litoralul bulgăresc, 15 plaje”, adaugă el.

Pe de altă parte, Bulgaria are o ieşire de 378 km. la Marea Neagră, dintre care 130 de kilometri sunt cu plaje de calitate, amenajate. România are o ieşire de 243 km, o mare parte din litoral fiind integrat în Rezervaţia Biosferei Delta Dunării, iar porţiunea de plaje dedicate turismului de masă se întinde pe 83 km.

Pe litoralul românesc sunt aproape 40 de hoteluri în regim all inclusive, iar pe litoralul bulgăresc, aproape 700, ceea ce constituie peste 75% din baza de cazare de pe litoralul ţării vecine.

Potrivit agenţilor de turism care au vizitat ambele litoraluri, pe litoralul românesc sunt foarte multe hoteluri renovate, noi dotări şi personal de excepţie, pregătit să facă faţă şi celui mai pretentios turist. Cererile de sejururi pe litoralul românesc au crescut în ultimele 2-3 săptămâni.

Consultanţii în turism au remarcat dezvoltarea conceptului rezervărilor de apartamente în regim hotelier, destul de recent în materie de regim hotelier. ”Acest concept este unul avansat, complex şi modern. A ţinut pasul cu vremurile actuale şi, mai nou, a fost completat cu opţiuni specifice unităţilor hoteliere. Altfel spus, beneficiezi de acelaşi nivel de confort ca la hotel, însă ai parte de intimitate şi libertate, întocmai ca acasă. Având în vedere haosul cotidian, aglomeraţia urbană şi viaţa pe care o trăim în ritm alert, nevoia de intimitate se face tot mai resimţită. Cei care nu sunt dispuşi să renunţe la confort, însă doresc să îşi stabilească programul ca acasă, fără constrângeri de oră, găsesc în apartamentele în regim hotelier soluţia ideală”, spun ei.

Litoralul din Bulgaria se remarcă printr-o infrastructură foarte bună, oferind acces la numeroase surse de distracţie precum baruri, restaurante sau cluburi, dar şi foarte multe facilităţi pentru copii, tobogane, parcuri acvatice, spaţii de joacă în aer liber, dar şi în interior.

Printre staţiunile bulgăreşti foarte populare se numără Albena, Nisipurile de Aur, Nessebar, Sunny Beach sau Sf. Constantin si Elena.

”Până la urmă, litoralul Mării Negre, atât cel românesc, cât şi cel bulgăresc, atrag în fiecare sezon de vară cel mai mare număr de turişti români. Estimez cifra totală la peste 2,5 milioane de turişti, anual. În ultimii 2 ani, românii au fost principalii turişti străini pe litoralul bulgăresc, iar litoralul românesc reprezintă, în mod tradiţional, destinaţia numărul 1 a românilor, ca număr de turişti. Deja, turiştilor care optează pentru litoralul românesc li se oferă excursii şi cazări pe litoralul bulgăresc, ei putând vizita obiective precum Castelul Reginei Maria de la Balcik. La un nivel mai mic, există tendinţa unori turişti de a rezerva, consecutiv, nopţi de cazare pe ambele litoraluri. Sunt convins că, atunci când se va dezvolta incoming-ul şi în România, vom putea oferi pachete comune turiştilor din terţe ţări pentru ambele litoraluri. Am observat la faţa locului, alături de consultanţii IRI Travel şi de reprezentanţii agenţiilor de turism participante că hotelierii de pe ambele litoraluri se străduiesc să primească turiştii în condiţii cât mai bune, iar din ce în ce mai multe hoteluri sunt renovate, modernizate. Atât în România, cât şi în Bulgaria, sunt oferte pentru toate buzunarele, o noapte de cazare putând costa de la 25 de euro în extrasezon până la 100-150 de euro sau mai mult, în plin sezon, cu servicii all-inclusive”, subliniază Traian Bădulescu, consultant în turism.

IRI Travel este touroperator pentru unele dintre cele mai cerute destinaţii de vacanţă ale românilor – România, Bulgaria, Grecia, Turcia, Austria, Italia.

Compania  are o reţea de peste 1.000 de agenţii partenere pe teritoriul întregii ţări.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.