Internauţii chinezi au acuzat BMW de discriminare, joi, în legătură cu o promoţie cu îngheţată la Salonul auto de la Shanghai, pe fondul afirmaţiei că lucrătorii de la standul său Mini au favorizat vizitatorii străini în detrimentul vizitatorilor locali, transmite Reuters.
Mini şi-a cerut scuze pentru incidentul în cauză, spunând într-o declaraţie pe contul său oficial Weibo că acesta a fost cauzat de un management intern prost şi că va îmbunătăţi pregătirea personalului.
Subiectul ”BMW Mini” a devenit al doilea cel mai căutat subiect de pe platforma de socializare Weibo din China, peste 93 de milioane de vizualizări, utilizatorii repostând imagini şi videoclipuri, împreună cu comentarii negative, ale unui incident despre care presa locală a scris că a avut loc miercuri.
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
Controversa vine în timp ce BMW şi producătorii auto germani participă în forţă la Salonul auto de la Shanghai, în încercarea de a rămâne în topul tendinţelor de consum într-o ţară în care rivalii autohtoni au preluat agresiv cota de piaţă.
Un videoclip a arătat doi lucrători chinezi spunând unor vizitatori locali la standul Mini că îngheţata gratuită s-a terminat, doar pentru a oferi îngheţată câteva momente mai târziu unui participant occidental.
”Acest lucru mi-a îndepărtat sentimentele bune faţă de BMW”, a spus un comentator Weibo. O persoană familiară cu chestiunea a spus că standul a terminat de oferit 300 de porţii de îngheţată destinate vizitatorilor atunci când a avut loc incidentul, iar străinul din videoclip era un angajat al BMW.
Muncitorii erau lucrători temporari angajaţi local pentru spectacol, nu personalul BMW, a spus persoana, refuzând să fie identificaţi din cauza sensibilităţii problemei.
În prezentările de la începutul acestei săptămâni, directorul general al BMW, Oliver Zipse, a vorbit despre importanţa pieţei chineze pentru producătorul auto, spunând că multe dintre caracteristicile maşinilor sale au fost inspirate de China şi de modul în care ţara a fost în fruntea curbei globale în tendinţele auto.
Consumatorii chinezi au monitorizat în ultimii ani mai îndeaproape comportamentul mărcilor mari, devenind din ce în ce mai critici la adresa companiilor străine sau a afacerilor locale în privinţa deprecierii percepute sau pentru nerespectarea pretenţiilor teritoriale ale Chinei.
O astfel de critică s-a transformat uneori în boicotarea de către consumatori a unor produse.
În 2019, vânzările în China Dolce & Gabbana în China au încetinit, după ce s-a confruntat cu o reacţie împotriva unei campanii de publicitate care a fost condamnată ca rasistă de celebrităţi şi pe reţelele de socializare.
Brandul italian de lux şi-a cerut scuze şi a spus că a existat ”o neînţelegere culturală”.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.