Sucursala din România a băncii olandeze ING Bank a anunţat, joi, că a înregistrat anul trecut un avans de 27% al veniturilor, faţă de anul anterior, până la 1,82 miliarde lei (391 milioane euro), în condiţiile în care profitul net a crescut cu 39%, iar portofoliul de credite a depăşit pragul de 25 miliarde lei (5,37 miliarde euro).
Profitul brut a fost de 781 milioane lei, cu 34% mai mult comparativ cu 2017, în contextul unei dezvoltări a portofoliului, a creşterii numărului de clienţi şi a tranzacţiilor procesate prin conturile ING. Profitul net a avansat cu 39%, la 685 milioane lei.
”Creşterea organică semnificativă a dus la o majorare a veniturilor cu 27% faţă de anul trecut, depăşind 1,82 miliarde lei în 2018, ca rezultat al volumelor crescute si al numărului ridicat de tranzacţii”, se arată în comunicat.
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
Numărul clienţilor activi a crescut cu 145.000 anul trecut, ajungând la 1,29 milioane, cu 13% mai mult faţă de anul 2017.
”Numărul de clienţi care îşi încasează veniturile recurente într-un cont al băncii a crescut la 852.000, având o creştere de 20% în comparaţie cu 2017. Practic, 1 din 8 români îşi încasează salariul într-un cont ING”, se arată în comunicat.
Costurile operaţionale au crescut cu 15%, la 864 milioane lei, în mare parte ca urmare a costurilor cu personalul, a mutării în noul sediu central şi a investiţiilor în digitalizare.
În decembrie 2018, ING a raportat o ”disponibilitate de 100% pentru plăţile cu cardul, 99,96% pentru platforma de Internet banking ING Business, iar impactul indisponibilităţii Home’Bank a afectat doar 0,07% dintre utilizatorii platformei”.
ING Home’Bank a înregistrat anul trecut 112 milioane vizite, în timp ce doar 1,5 milioane de vizite au fost în sucursale.
”76% dintre accesările în ING Home’Bank vin de pe un smartphone. Creditul de nevoi personale disponibil online nu a făcut excepţie, contractul fiind semnat electronic de pe mobil în 80% din cazuri”, se arată în comunicat.
Soluţia de portofel digital ING Pay a raportat cele mai bune rezultate din întreg grupul ING la nici jumătate de an de la lansare, potrivit băncii. Astfel, la finalul lunii decembrie, 70.000 persoane foloseau opţiunea de plată cu telefonul, cumulând 2,5 milioane tranzacţii, iar ponderea din totalul plăţilor realizate la POS de clienţii ING a ajuns la 3%.
”ING Business, platforma de digital banking destinată clienţilor de Mid-Corporate şi IMM-urilor a avut un start bun în mai puţin de un an de activitate. Cei 2.200 de clienţi au realizat deja 370.000 tranzactii. Opţiunea pentru mobile se distinge şi în această platformă, 30% dintre logări fiind de pe telefonul mobil din totalul de 250.000”, se arată în comunicat.
ING Bank a înregistrat o scădere a ratei creditelor neperformante şi în anul 2018, ajungând la 3,2%, faţă de 3,3% în 2017, şi se situează în continuare sub media pieţei.
Printre competitorii băncii, în România, se numără Banca Transilvania, BRD, BCR, Unicredit şi Raiffeisen.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.