Guvernul a aprobat, în şedinţa de joi, desfăşurată la Alba Iulia, înfiinţarea Casei Române de Comerţ Agroalimentar “Unirea”, care va asigura achiziţia, depozitarea şi distribuţia de produse agricole la nivel naţional.
”Casa Română de Comerţ Agroalimentar “UNIREA” este o societate comercială de interes naţional, menită să contribuie pro-activ la implementarea politicii agricole naţionale, prin valorificarea integrată şi integrală a potenţialului agricol de care dispune România, respectând direcţiile strategice ale Politicii Agricole Comune a Uniunii Europene şi prevederile Programului de Guvernare”, se arată în comunicat.
Guvernul susţine că, astfel, se creează un mecanism naţional care va asigura achiziţia, sortarea, procesarea primară, standardizarea şi distribuţia către reţele comerciale interne sau de export.
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
Casa de Comerţ Agroalimentar se bazează pe trei piloni de structurare şi dezvoltare, primul fiind o reţea naţională, în profil teritorial,de clustere agricole. Aceasta va integra, la nivelul uneia sau mai multor unităţi administrativ-teritoriale (UAT), resursele locale de producţie agricolă şi servicii specifice având în structură cel puţin un centru de colectare/distribuţie a produselor.
”Funcţia de bază a clusterului local este de a asigura inputuri de calitate fermierilor (material semincer, răsaduri, rase animaliere, produse agro-chimice, servici de mecanizare, resurse umane şi financiare etc.), dar şi de a asigura achiziţionarea pe loc şi la preţul corect al pieţei toate produsele agricole rezultate”, se arată în comunicat.
Al doilea pilon este reprezentat de o reţea de centre regionale de însilozare, depozitare şi procesare industrială. Funcţia de bază a unui asemenea centru este de asigura sortarea, ambalarea şi depozitarea a produselor agricole constituind în cantităţi, sortimente şi la calitatea necesare promovării lor în reţelele comerciale interne, dar şi pentru operaţiuni importante de export.
Guvernul susţine că în aceste centre se va urmări atât aprovizionarea pieţei cu produse proaspete, dar şi creşterea valorii adăugate a produselor prin procesare industrială şi conservare.
Al treilea pilon este format dintr-o reţea naţională de magazine dezvoltată în special în centrele de mare consum, capabilă să asigure piaţa internă cu produse agro-alimentare proaspete şi procesate de origine autohtonă care să contribuie, între altele, şi la echilibrarea balanţei comerciale sectoriale, potrivit Executivului.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.