Grupul Vodafone a anunţat marţi angajamentul de a reduce la ”net zero” emisiile de carbon ale companiei la nivel global până în 2040, iar până în 2030, vrea să elimine toate emisiile de gaze cu efect de seră provenite din activităţile proprii şi din energia cumpărată şi consumată.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Grupul defineşte “net zero“ ca zero emisii de carbon, obţinute prin stabilirea unui obiectiv bazat pe ştiinţă (SBT – Science Based Target) ce vizează limitarea încălzirii globale la de 1,5° C, pentru emisiile complete ale lanţului valoric şi izolarea emisiilor limitate rămase, greu de decarbonizat, prin activităţi certificate de eliminare a gazelor cu efect de seră.

"Grupul Vodafone şi-a asumat astăzi angajamentul de a reduce la net zero emisiile de carbon ale companiei la nivel global până în 2040. De asemenea, obiectivele anterioare ale companiei privind limitarea emisiilor de carbon până în 2030 au fost aprobate de către iniţiativa Science Based Targets (SBTi), acestea fiind conforme cu reducerile necesare pentru a mentine încălzirea globală la limita de 1,5° – cel mai ambiţios obiectiv al Acordului de la Paris", arată grupul.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.Forum

Până în 2030, Vodafone va elimina toate emisiile de gaze cu efect de seră provenite din activităţile proprii şi din energia cumpărată şi consumată (emisii din Domeniile 1 şi 2). Vodafone şi-a asumat, de asemenea, reducerea la jumătate a emisiilor de carbon provenite din surse indirecte (emisii din Domeniul 3), inclusiv în societăţile mixte, toate achiziţiile lanţului de aprovizionare, utilizarea produselor vândute şi călătoriile în scopuri profesionale.

"Vodafone va elimina în întregime emisiile de carbon provenite din surse indirecte până în 2040, devansând cu 10 ani ambiţia iniţială a companiei, aceea de a obţine o amprentă de carbon "net zero" până în 2050.

“Vodafone crede în puterea exemplului, aşa că astăzi ne-am asumat o amprentă de carbon net zero până în 2040. În plus, iniţiativa Science Based Targets a confirmat faptul că obiectivele noastre pentru 2030 privind reducerea emisiilor de carbon corespund celui mai ambiţios proiect al Acordului de la Paris. Suntem hotărâţi să ne reducem amprenta de carbon prin eficientizarea consumului de energie, utilizarea de energie din surse regenerabile, reducerea deşeurilor de reţea şi introducerea de noi criterii de mediu pentru selectarea furnizorilor. De asemenea, Vodafone îşi va ajuta clienţii în limitarea propriilor amprente de carbon prin serviciile pe care le oferim, inclusiv cu soluţiile Internet of Things", afirmă Nick Read, CEO Vodafone Group.

Iniţiativa Science Based Targets (SBTi) este o colaborare între CDP, United Nations Global Compact, World Resources Institute (WRI) şi World Wide Fund for Nature (WWF). SBTi defineşte şi promovează cele mai bune practici în formularea unor ţinte de mediu bazate pe ştiinţă (“science based targets”) şi evaluează independent obiectivele asumate de companii, în funcţie de cele mai recente studii de Climatologie (Climate Science).

“Această strategie va plasa Vodafone pe o traiectorie bine definită către un viitor  în care încălzirea globală se menţine la 1.5°C, precum şi în avangarda unui sector care preia un rol concret de conducere în ceea ce priveşte reducerea emisiilor şi crearea premiselor pentru ca ceilalţi să poată urma exemplul", spune Tom Delay, director executiv al Carbon Trust, organizaţie susţinătoare a Modelului sectorului ICT pentru Science Based Targets şi care acţionează ca şi consilier tehnic pentru Vodafone.

Vodafone este una dintre cele peste 500 de companii şi unul dintre primii operatori telecom ale căror obiective de reducere a emisiilor de gaze cu efect de seră au fost aprobate de către SBTi, alăturându-se astfel unei serii de lideri ale căror eforturi asumate contribuie la limitarea creşterii încălzirii globale la 1,5°C, în conformitate cu obiectivul Acordului de la Paris.

"Anunţul de astăzi susţine misiunea Vodafone de a crea o societate digitală care permite progresul socio-economic, accesul tuturor şi care nu creează un impact negativ asupra planetei", mai arată grupul.

În 2019, Vodafone s-a angajat să achiziţioneze 100% energie din surse regenerabile, să îşi reducă la jumătate impactul asupra mediului până în 2025 şi să reutilize, vândă sau recicleze 100% din deşeurile de reţea sprijinind, astfel, trecerea la o economie circulară.

Până la data de 21 iulie 2021, reţeaua Vodafone din Europa va fi alimentată în proporţie de 100% cu energie din surse regenerabile – astfel, reţeaua Vodafone devine Green Gigabit pentru clienţii din 11 ţări unde compania este prezentă şi va opera în mod sustenabil, utilizând doar energie eoliană, solară sau hidroenergie.

În luna iulie 2020, Vodafone a anunţat încă un obiectiv, de a-şi ajuta clienţii din segmentul business să îşi reducă propriile emisii de carbon, până la un total de 350 de millione de tone la nivel global, pe o perioadă de 10 ani (2020 - 2030).

"Vodafone România continuă să se alinieze demersurilor Vodafone Group pentru a contribui la protejarea mediului înconjurător urmând o serie de strategii, precum: implementarea unor tehnologii de răcire avansate în principalele centre cu servere de date, achiziţionarea de 100% energie verde pentru operaţiunile proprii, reutilizarea, vânzarea sau reciclarea a 100% din echipamentele de reţea care devin redundante, programe de colectare şi recilare a DEE-urilor sau programe de vânzare a terminalelor recondiţionate", informează grupul.

Vodafone operează reţele mobile şi fixe în 21 de ţări şi 48 de reţele mobile partenere. La 30 iunie 2020, Vodafone Group avea peste 300 de milioane de utilizatori ai serviciilor mobile, peste 27 milioane de utilizatori ai serviciilor de broadband fix, peste 22 de milioane de clienţi ai serviciilor TV şi peste 112 milioane de dispozitive IoT conectate.

De asemenea, Vodafone ia măsuri importante pentru a limita impactul companiei asupra planetei prin reducerea emisiilor de gazele cu efect de seră cu 50% până în 2025, prin achiziţia de 100% energie electrică din surse regenerabile până în 2025 pentru operaţiunile sale şi prin reutilizarea, vânzarea sau reciclarea a 100% din echipamentele noastre de reţea care devin redundante.


 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.