Grupul Hornbach a realizat vânzări consolidate de 3,29 miliarde euro de la 1 martie la 31 august 2021, în creştere cu 5,1% faţă de perioada similară a anului trecut, şi pentru întregul an financiar 2021/2022 grupul anticipează un EBIT ajustat între 290 milioane euro şi 326 milioane euro.
"Grupul Hornbach (Grupul Hornbach Holding AG & Co. KGaA) şi-a menţinut trendul de creştere a profitului în prima jumătate a anului 2021/22 (de la 1 martie la 31 august 2021) şi a obţinut o cotă de piaţă suplimentară în ţările în care operează. Vânzările consolidate din primele şase luni au crescut cu 5,1%, la 3,292 miliarde euro (2020/1: 3,132 miliarde euro). Veniturile operaţionale consolidate ajustate (EBIT ajustat) ale Grupului Hornbach au depăşit valoarea înregistrată anul anterior, în prima jumătate a anului. Pornind de la această performanţă înregistrată în prima jumătate a anului, se aşteaptă ca vânzările şi EBIT ajustat pentru anul complet să depăşească punctul mediu al intervalului de previziune", arată grupul.
Grupul avea 24.285 angajaţi la 31 august, cu peste 4% mai mulţi decât în februarie.
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
„Rezultatele obţinute în prima jumătate de an arată clar cum consumatorii sunt încă foarte atraşi de ideea de a-şi înfrumuseţa locuinţele şi de a le transforma într-un loc sigur. Cererea clienţilor pentru produse de construcţii şi bricolaj se menţine ridicată în lunile de vară, deşi vremea a fost extrem de instabilă şi clienţii şi-au reluat călătoriile mult mai mult. Vânzările au crescut cu 5,1% în prima jumătate a anului 2021/22, iar EBIT ajustat a depăşit valoarea înregistrată anul anterior. Toate aceste aspecte arată performanţa noastră, a vânzării cu amănuntul interconectată (ICR)“, a declarat Albrecht Hornbach, CEO al Hornbach Management AG.
El afirmă că mulţumită vânzării cu amănuntul interconectată, Hornbach a depăşit semnificativ media din industrie în Germania şi în alte pieţe ale unor ţări importante, în special pe parcursul perioadei dificile a pandemiei, în prima jumătate a anului calendaristic, şi şi-a extins cota de piaţă.
Hornbach Baumarkt AG, cel mai mare subgrup operaţional (vânzări de materiale de construcţii cu amănuntul) care operează 165 de magazine şi magazine online în nouă ţări europene, a raportat la 31 august 2021 că vânzările nete au crescut cu 4,6%, la 3,085 miliarde euro în prima jumătate a anului 2021/22 (2020/21: 2,949 miliarde euro). În al doilea trimestru, au fost deschise noi magazine de materiale de construcţii şi grădinărit în Trollhättan (Suedia) şi Cluj-Napoca (România). Pe o bază comparativă şi fără efectul elementelor valutare, magazinele au generat o creştere a vânzărilor de 3,4% în primele şase luni. Activitatea online în sectorul de bricolaj (vânzare cu amănuntul interconectată - ICR) a crescut vânzările cu 48,4%, la 593 milioane euro în prima jumătate a anului financiar, şi, prin urmare, a reprezentat o cotă de 19,2% din vânzările subgrupului (2020/21: 13,6 %).
Vânzările nete ale magazinelor de bricolaj şi ale magazinelor online Hornbach din Germania au crescut cu 1,5%, la 1,579 miliarde euro în prima jumătate a perioadei 2021/22 (2020/21: 1,557 miliarde euro). Vânzările comparative din Germania au crescut cu 0,7% pe parcursul aceleiaşi perioade (2020/21: 24,3%). Vânzările nete din cele opt ţări, cu excepţia Germaniei (alte ţări europene), au crescut cu 8,2%, la 1,505 miliarde euro, în prima jumătate a anului 2021/22 (2020/21: 1,391 miliarde de euro). Activitatea internaţională a contribuit cu 48,8% din vânzările subgrupului Hornbach Baumarkt AG (2020/21: 47,2%). În condiţii comparative şi fără efectul elementelor valutare, vânzările din alte ţări europene au crescut cu 6,4% (2020/21: 14,4%).
Subgrupul Hornbach Baustoff Union GmbH, care operează în prezent 34 de locaţii de desfacere pentru comercianţii de materiale de construcţii din sud-vestul Germaniei şi două locaţii în apropiere de graniţa cu Franţa (Lorraine), şi-a crescut vânzările pe jumătate de an cu 13,2%, la 206,5 milioane euro (2020/21: 182,4 milioane euro).
EBIT ajustat pentru a exclude elementele de venit non-operaţional au crescut cu 3,8%, la 168,1 milioane euro, în al doilea trimestru al anului 2021/22 (2020/21: 161,9 milioane euro), şi cu 0,7%, la 337,2 milioane euro, în prima jumătate a anului 2021/22 (2020/21: 334,7 milioane euro). Cu o marjă a EBIT ajustat de 10,2% în prima jumătate a anului (2020/21: 10,7%), profitabilitatea a rămas semnificativ mai ridicată decât înainte de pandemie. Veniturile per acţiune pe şase luni au crescut de la un an la altul la 11,69 euro (2020/21: 11,57 euro).
La nivelul subgrupului Hornbach Baumarkt AG, EBIT ajustat de 304,3 milioane euro aproape a corespuns cu valoarea din anul anterior (2020/21: 307 milioane euro). Veniturile per acţiune Baumarkt sunt raportate la 6,58 euro (2020/21: 6,62 euro). Subgrupurile Hornbach Baustoff Union GmbH şi Hornbach Immobilien AG au contribuit cu EBIT-uri ajustate de 12,6 milioane euro (2020/21: 5,7 milioane euro) şi 29,1 mil. euro (2020/21: 29,4 milioane euro) la veniturile consolidate.
Compania se aşteaptă, în prezent, ca veniturile operaţionale consolidate ajustate (EBIT) să atingă treimea superioară a intervalului de previziune cuprins între 290 milioane euro şi 326 milioane euro şi, aşa cum a fost prevăzut anterior, să fie uşor sub cifra raportată pentru anul financiar 2020/21 (326,4 milioane euro). Obiectivul Hornbach este de a obţine, în 2021/22, o marjă de EBIT ajustat la limita superioară a intervalului cuprins între 5,3% şi 5,7%. Prin urmare, profitabilitatea ar trebui să depăşească semnificativ cifra anului financiar anterior pandemiei de Coronavirus (2019/20: 4,8%) şi media ultimilor 20 de ani (4,5%).
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.