Asiguratorul Groupama Asigurări a anunţat marţi o creştere de 30%, în 2020 faţă de 2019, pe linia asigurărilor de viaţă (individuale şi de grup), valoarea totală a primelor brute subscrise pe această linie fiind de 46 milioane lei. Clauzele de sănătate sau economisire pentru copii au fost printre cele mai solicitate de clienţi.
”Groupama Asigurări, unul dintre liderii pieţei de asigurări din România, a înregistrat anul trecut o creştere de 30% faţă de 2019 pe linia asigurărilor de viaţă (individuale şi de grup), valoarea totală a primelor brute subscrise pe această linie fiind de 46 milioane lei. La această evoluţie, pe un segment care numără peste 200.000 de asiguraţi, a contribuit şi decizia companiei de a acoperi, derogatoriu, situaţiile de îmbolnăvire cu SARS CoV-2. În 2020, au fost soluţionate peste 9.000 de dosare pe segmentul asigurărilor de viaţă, valoarea totală a daunelor plătite ridicându-se la 11,6 milioane lei”, a anunţat asiguratorul.
Groupama a anunţat în martie 2020 că va acoperi în mod excepţional riscurile asociate pandemiei de coronavirus pentru clienţii actuali, dar şi pentru cei care vor încheia asigurare medicala integrală, asigurare de viaţă şi asigurare de călătorie în străinătate.
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
“Piaţa asigurărilor de viaţă din România rămâne una cu mult potenţial, iar interesul în creştere al românilor pentru această linie este un semn că direcţia este una bună. Pandemia a dus la o mai bună conştientizare a riscurilor, iar produsele lansate, adaptate la aşteptările şi nevoile reale ale consumatorilor – printre care şi acoperirea acestor riscuri noi – au contribuit la dinamica pe care o vedem pe această linie. Am observat un interes mai mare pentru zona de economisire şi am venit în sprijinul consumatorilor cu mai multă flexibiliate şi personalizare la nivelul serviciilor şi produselor noastre”, a declarat Călin Matei, director general adjunct Groupama Asigurări.
În categoria asigurărilor individuale, cele mai accesate produse au fost asigurarea de protecţie în caz de deces, cu o creştere de 35% şi o valoare totală a primelor brute subscrise de aproximativ 6 milioane lei, dar şi asigurarea de viaţă cu economisire pentru copii, produs a cărui valoare totală a primelor brute subscrise a atins 13 milioane de lei, în creştere cu 27% faţă de anul precedent.
De asemenea, anul trecut s-a observat şi un interes în creştere pentru asigurarea privată de deces cu plata îndemnizaţiei în 24 de ore, produs care acordă un sprijin financiar imediat, necesar acoperirii cheltuielilor aferente în cazul unui deces.
Totodată, datele companiei arată şi o cerere pentru asigurarea suplimentară de investiţii, acolo unde avansul a fost de 136% faţă de 2019. Clientul are posibilitatea de a plăti prime suplimentare oricând pe durata contractului, putând alege dintre trei fonduri de investiţii cu grade diferite de risc. Plăţile sunt unice, iar asigurarea oferă flexibilitate în alegerea momentului plăţii, a valorii ori a mixului de fonduri.
Pentru acest tip de asigurare, nu este necesară evaluarea medicală, iar valorile obţinute nu sunt impozitate. Ea poate fi ataşată produselor de bază, precum: asigurarea de protecţie în caz de deces, asigurarea mixtă de viaţă, asigurarea de economisire pentru copii, standard sau premium.
”Anul trecut, cele mai solicitate acoperiri au fost, în cazul asigurării mixte de viaţă, poliţa suplimentară pentru investiţie şi clauze de sănătate. Pe segmentul asigurării de viaţă cu economisire pentru copii, clienţii au solicitat clauze de exonerare de la plata primelor de asigurare specifice acestui produs şi cele de sănătate pentru copii. În privinţa asigurării de protecţie în caz de deces, au fost căutate clauzele de cheltuieli medicale şi boli grave”, spun reprezentanţii companiei.
În categoria asigurărilor de viaţă de grup, datele indică de asemenea o creştere semnificativă, de 46% faţă de 2019, confirmând o atenţie mai sporită a angajatorilor pentru fidelizarea şi motivarea angajaţilor prin astfel de beneficii suplimentare.
”Piaţa din România continuă să aibă un potenţial major, în condiţiile în care, ponderea asigurărilor de viaţă în totalul primelor brute subscrie (PBS) este la o treime faţă de media UE. Potrivit ultimelor date oficiale ASF, disponibile pentru trimestrul III din 2020, în cazul României, doar 19% din totalul primelor brute subscrise erau pe segmentul asigurărilor de viaţă. Prin comparaţie, ponderea PBS asigurări viaţă în totalul PBS atinge 74% în Italia, 47% în Franţa sau Germania, 42% în Ungaria, 35% în Spania şi doar 7% în Bulgaria”, adaugă ei.
Groupama Asigurări, lider pe piaţa de asigurări din România, are peste 1 milion de clienţi individuali şi peste 80.000 de companii. Este parte a unui grup internaţional de asigurări şi servicii financiare, cu 32.600 de angajaţi deservind peste 13 milioane de clienţi la nivel global.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.