Aproape 2 miliarde de euro vor fi investite până în 2028 în extinderea capacităţii aeroporturilor greceşti, având în vedere creşterea rapidă a numărului de vizitatori, scrie publicaţia ekathimerini.com.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

În acelaşi timp, Fondul de Dezvoltare a Activelor Republicii Elene (TAIPED) se pregăteşte să vândă aproximativ 20 de aeroporturi regionale mici către operatori privaţi.

Aeroportul Internaţional din Atena (AIA) va cheltui 650 de milioane de euro până în 2028 pentru extinderea capacităţii sale la peste 33 de milioane de pasageri, precum şi pentru modernizarea serviciilor. În 2023, volumul traficului a fost de 28 de milioane de pasageri.

Evenimente

5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii

Aceasta este doar prima dintre cele trei faze de modernizare, conform planului de afaceri pe termen lung al aeroportului, a cărui implementare a început în aprilie 2023. Planul se numeşte 50 Master Plan (50MAP) care reflectă obiectivul său de a putea deservi 50 de milioane de pasageri pe an.  Fraport Grecia, care operează 14 aeroporturi regionale, va începe o a treia fază de construcţie, inclusiv reconstrucţia şi extinderea mai multor piste. Această a treia fază va viza aeroporturile din Kefalonia, Corfu, Kavala, Mykonos, Mytilene, Rhodos, Samos, Santorini şi Zakynthos.

Când a doua fază va fi finalizată, la sfârşitul anului 2025, Fraport va fi cheltuit 534 de milioane de euro pentru îmbunătăţirea aeroporturilor, 134 de milioane de euro din fonduri UE. Un consorţiu al grupului de construcţii GEK Terna este interesat să liciteze pentru operarea aeroportului Kalamata.

TAIPED a stabilit 15 octombrie ca termen limită pentru depunerea ofertelor pentru Aeroportul Kalamata. Interesul a fost intens, deoarece potenţialii ofertanţi văd perspective mari în Peloponez ca destinaţie turistică. Pe lângă GEK Terna/GMR, ofertanţii includ încă trei consorţii: unul include Egis Airport Operation din Franţa, Aeroports de la Cote d’Azur şi Aktor din Grecia; al doilea, Fraport, Delta Airport Investments, o companie din Grupul Copelouzos, şi Pileas, parte a grupului Constantakopoulos, care deţine resortul Costamare; iar al treilea, Mytilineos Group şi Corporation America Airports.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.