Unele dintre cele mai mari grupuri de produse alimentare şi produse ambalate din SUA încep să îşi piardă puterea de a creşte preţurile, ceea ce le pune în pericol creşterea vânzărilor, chiar dacă aceasta înseamnă o uşurare pentru consumatorii afectaţi de inflaţie, relatează Financial Times.
Companiile care au impus creşteri necruţătoare ale preţurilor timp de mai mulţi ani lansează acum mai multe reduceri, adaugă cupoane şi cheltuieli pentru a-şi pune produsele în prim-plan pe holurile magazinelor.
Mulţi au avertizat despre o nouă frugalitate în gospodării, în special în cele mai sărace.
În SUA, 28,6% dintre produse au fost vândute cu astfel de promoţii în perioada de 12 luni până la sfârşitul lunii iunie, conform datelor NielsenIQ, în creştere faţă de 25,1% în urmă cu trei ani.
Ofertele de reduceri de preţuri au crescut şi în Europa, o piaţă importantă pentru multe grupuri de consum americane.
General Mills, cunoscută pentru Cheerios şi alte cereale pentru micul dejun, cheltuie cu 20% mai mult pe cupoane în noul său an fiscal, în timp ce ”sunt câteva puncte de preţ pe care trebuie să le ascuţim”, a declarat directorul general Jeff Harmening, analiştilor, luna trecută.
Mondelez, producătorul de biscuiţi Ritz şi ciocolată Toblerone, va avea un an ”provocator” în SUA, în special cu consumatorii cu venituri mai mici, a declarat directorul financiar Luca Zaramella, la o conferinţă din industrie de luna trecută.
Pe măsură ce concurenţa dintre mărcile magazinelor ameninţă marca sa de prăjituri Chips Ahoy, Mondelez readuce preţurile sub 4 dolari pentru anumite dimensiuni mai mari, a spus Zaramella.
Acţiunile companiilor de consum au contribuit la creşterea indicilor bursieri americani la noi recorduri în acest an, segmentele de consum discreţionar şi cele de bază ale S&P 500 crescând fiecare cu peste 8%.
Steve Sosnick, strateg şef la Interactive Brokers, a remarcat că cheltuielile consumatorilor au determinat mai mult de două treimi din economia SUA.
”Dacă consumatorii încep să se simtă mai încordaţi şi să devină mai conştienţi de preţ, trebuie să vă întrebaţi cum afectează acest lucru stocurile de consum în mod specific, cum afectează stocurile defensive mai larg şi cum afectează economia în ansamblu”, a spus el.
Economiile consumatorilor i-au afectat şi pe unii dintre comercianţii cu amănuntul care transportă produse ale producătorilor.
Lanţul de farmacii Walgreens Boots Alliance a avertizat săptămâna trecută că consumatorii au devenit mai pretenţioşi şi că a investit în ”promovare direcţionată şi decizii de preţ” pentru a stimula traficul şi loialitatea clienţilor ca răspuns.
Acţiunile Walgreens au scăzut cu 57% în acest an.
La Nike, directorul financiar Matthew Friend a remarcat ”o presiune în creştere resimţită de consumatorul de valoare”, în timp ce a raportat recent rezultate care includ o scădere a veniturilor din America de Nord.
Compania intenţionează să ofere încălţăminte la preţuri sub 100 de dolari.
Numărul de articole promovate în magazinele din SUA a crescut cu 6,3% de la an la an, deoarece puterea producătorilor şi comercianţilor cu amănuntul de a creşte preţurile a fost oarecum ”epuizată”, a declarat Carman Allison, vicepreşedinte la NielsenIQ.
”Consumatorii votează cu portofelul. Dacă preţul creşte prea agresiv, de multe ori consumatorii vor schimba mărcile. Vor schimba magazinele.”
Preţurile nu scad peste tot.
Directorul general al Foot Locker, Mary Dillon, a remarcat recent că clienţii săi sunt dispuşi să plătească preţul integral, în timp ce Nike a spus că încearcă ”să maximizeze vânzările la preţ complet”.
La Procter & Gamble, gigantul de bunuri de larg consum din spatele mărcilor de uz casnic, cum ar fi tampoanele Tampax şi scutecele Pampers, directorul financiar Andre Schulten a spus că consumatorii nu vor risca să părăsească mărcile cunoscute pentru produse fără marcă.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.