Fiat Chrysler şi PSA, proprietarul Peugeot, au convenit un acord angajant de fuziune, într-o tranzacţie de 50 de miliarde de dolari care va crea condiţiile pentru formarea celui de-al patrulea mare producător auto la nivel mondial, transmite Reuters.
Cei doi constructori auto de dimensiuni medii, care nu au decis încă numele noii companii, au anunţat în urmă cu şase săptămâni planurile pentru o fuziune care va reconfigura industria auto mondială, într-o perioadă în care producătorii se confruntă cu încetinirea cererii.
Producătorii auto înregistrează şi costuri mari pentru dezvoltarea de vehicule mai puţin poluante, ca reacţie la reglementările mai stricte referitoare la nivelul emisiilor.
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
Fuziunea dintre PSA şi FCA, care are ca obiectiv economii anuale de costuri de 3,7 miliarde de euro prin combinarea tehnologiilor şi prin acorduri de achiziţii comune, este aşteptată să se încheie în următoarele 12-15 luni, au anunţat cele două companii într-un comunicat.
Înainte de finalizarea fuziunii care va avea loc de pe poziţii de egalitate, unul dintre acţionarii PSA, Dongfeng Motor Group din China, îşi va reduce participaţia de 12,2% deţinută la producătorul de automobile francez, prin vânzarea a 30,7 milioane de acţiuni către PSA.
Participaţia respectivă valora 679 de milioane de euro (748,4 milioane dolari), la cea mai recentă închidere a tranzacţiilor bursiere, iar Dongfeng va deţine o participaţie de 4,5% la grupul format prin fuziune.
PSA şi FCA au confirmat că noua companie va avea un consiliu de administraţie puternic, format din 11 membri. Cinci membri vor fi numiţi de PSA şi alţi cinci de către FCA, iar între aceştia se vor afla şi reprezentanţi ai angajaţilor.
Şeful PSA, Carlos Tavares, va deveni director general al grupului format prin fuziune şi va avea un loc suplimentar în consiliul de administraţie.
Un proces şocant intentat luna trecută de General Motors împotriva FCA în Statele Unite, sub acuzaţia că FCA a mituit sindicatul UAW în negocierile pentru contractul colectiv de muncă, provocându-i costuri majore, nu a afectat termenii acordului de fuziune, a declarat directorul general al FCA, Mike Manley, adăugând că acuzaţiile sunt nefondate.
Manley a spus că speră că FCA ”va scăpa rapid” de proces şi dacă nu compania se va apăra cu fermitate.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.