Un nou consiliu de supraveghere a conţinutului, înfiinţat de Facebook, va include un fost şef de guvern, un laureat al premiului Nobel şi mai mulţi experţi în drept costituţional şi avocaţi ai drepturilor omului, în primii săi 20 de membri, a anunţat miercuri compania, transmite Reuters.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Consiliul independent, care va putea să răstoarne decizii ale directorului general Mark Zuckerberg  dacă un anumit conţinut poate fi permis pe Facebook sau pe Instagram, este o reacţie importantă la criticile legate de modul în care compania gestionează conţinutul problematic.

Facebook a anunţat că membrii consiliului au locuit în 27 de ţări, vorbesc cel puţin 29 de limbi, dar un sfert dintre aceştia şi doi dintre cei patru co-preşedinţi provin din Statele Unite, unde se află sediul central al companiei.

Co-preşedinţii, care i-au selectat pe ceilalţi membri, împreună cu Facebook, sunt fostul judecător federal american şi expert în libertăţi religioase Michael McConnell, expertul în drept constituţional Jamal Greene, avocatul columbian Catalina Botero-Marino şi fostul premier danez Helle Thorning-Schmidt.

Între membrii iniţiai ai consiliului se află: fostul judecător la Curtea Europeană a Drepturilor Omului András Sajó, directorul executiv al Internet Sans Frontières Julie Owono, laureatul premiului Nobel pentru Pace din Yemen Tawakkol Karman, cercetătorul australian în guvernanţa internetului Nicolas Suzor şi avocatul pakistanez pentru drepturile omului Nighat Dad.

Nick Clegg, directorul Facebook pentru afaceri globale, a declarat într-un interviu pe Skype că este importantă componenţa consiliului, dar credibilitatea acestuia va fi dobândită în timp.

Consiliul de supraveghere va începe să lucreze imediat, iar Clegg a spus că va începe să audieze cazuri în această vară.

Consiliul, care va ajunge la 40 de membri şi pe care Facebook a anunţat că îl va finanţa cu 130 de milioane de dolari pentru cel puţin şase ani, va emite decizii publice şi obligatorii, pentru un număr mic de cazuri controversate, în care utilizatorii Facebook au epuizat procedurile obişnuite ale Facebook. Şi compania va putea trimite consiliului decizii semnificative, inclusiv referitoare la publicitate sau la grupuri de pe reţeaua de socializare.

Acest consiliu va putea să facă recomandări, bazate pe deciziile sale, la care compania va răspunde public.

”Nu suntem poliţia internetului, nu vă gândiţi la noi ca la un fel de grup de acţiune rapidă care va interveni şi va rezolva probleme”, a declarat co-preşedintele McConnell, într-o conferinţă cu analiştii, afirmând că acest consiliu va efectua o a doua analiză, deliberativă.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.