Producătorul de energie electrică şi termică Elcen Bucureşti susţine că produce şi livrează apă caldă potrivit comenzii primite de la Regia Autonomă de Distribuţie a Energiei Termice (RADET) Bucureşti, însă capacităţile de producţie ale Elcen depăşesc solicitarea consumatorilor, potrivit unui comunicat transmis, joi, de compania de stat, care reacţionează la nemulţumirile multor bucureşteni, care se plâng că nu primesc apă caldă de la RADET.
Mai mulţi bucureşteni s-au plâns că nu au primit apă cadă în această noapte, după ce în ultimele zile apa caldă avea o temperatură sub nivelul normal.
„Elcen nu are relaţii contractuale cu consumatorii casnici, ci cu RADET Bucureşti, în sensul că Elcen produce şi furnizează apă caldă către RADET, iar regia asigură distribuţia acesteia la nivelul Capitalei”, se arată în comunicat.
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
Elcen a prezentat mai mulţi parametri tehnici prin care argumentează că nu ar fi de vină pentru problemele bucureştenilor.
Astfel, temperatura solicitată de RADET pentru CTE Progresu este de 80 grade Celsius, pentru joi, între orele 6 -18, aproximativ egală cu temperatura furnizată de Elcen.
Pentru CTE Bucureşti Vest, RADET a solicitat la ora 6 o temperatură de 75 de grade Celsius, iar oficialii Elcen spun că societatea a furnizat căldură în jurul valorii de 76 grade Celsius.
„Elcen asigură locuitorii Capitalei că, în ciuda stării tehnice îmbătrânite a instalaţiilor RADET, depune toate eforturile necesare de furnizare a apei calde, în condiţii optime, către RADET Bucureşti”, se mai arată în comunicatul companiei.
Acesta mai reiterează faptul că programul anual de revizie a fiecărei centrale deţinută de către Elcen este stabilit încă de la începutul anului, de comun acord cu RADET Bucureşti.
„În toată perioada de vară, RADET asigură alimentarea cu apă caldă a consumatorilor, fără nicio restricţie, din centralele Elcen în alternanţă de la CET Sud sau CET Progresu, CET Vest sau CET Grozăveşti”, mai spun reprezentanţii Elcen.
Acest program de revizie este executat în fiecare an, fiind important pentru pregătirea pentru sezonul de încălzire următor, în acest caz 2016 – 2017.
Elcen a pus poprire pe conturile RADET, din cauza datoriilor de 3,5 miliarde de lei, cu tot cu penalităţi, pentru agentul termic livrat şi neplătit de regia Primăriei Generale a Capitalei.
RADET asigură 72% din necesarul de energie termică al Capitalei, iar 95% dintre consumatori sunt casnici.
Regia furnizează căldură şi apă caldă pentru circa 570.000 apartamente, în care locuiesc 1,2 milioane de bucureşteni, potrivit ultimelor date disponibile.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.