Un director al Facebook care a susţinut campania electorală a lui Hillary Clinton din 2016 a spus colegilor săi, într-un memo intern de luna trecută, că platforma de socializare ar putea fi responsabilă de realegerea preşedintelui Donald Trump în 2020, relatează CNN.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

În memo, vicepreşedintele Facebook Andrew Bosworth a scris că utilizarea de către Trump a instrumentelor de publicitate ale platformei a dus la câştigarea alegerilor prezidenţiale. El a adăugat că platforma de publicitate politică a companiei ”ar putea foarte bine să ducă la acelaşi rezultat” în acest an.

”Ca liberal dedicat vreau cu disperare să mă folosesc de orice mijloc pe care îl am la dispoziţie pentru a evita acelaşi rezultat”, a scris Bosworth în memo.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.Forum

Acesta şi-a prezentat însă obiecţiile faţă de orice tentativă teoretică de intervenţie.

”Oricât ar fi de tentant de a folosi instrumentele pe care le avem la dispoziţie pentru a schimba rezultatul, sunt sigur că nu trebuie să facem niciodată acest lucru, pentru că am deveni ceea ce ne temem”, a arătat Bosworth.

Publicaţia The New York Times a scris prima oară despre acest memo, marţi. La scurt timp, Bosworth  a publicat memo-ul pe pagina sa publică de Facebook, precizând că ”nu a fost scris pentru public”.

Bosworth, un vechi director al Facebook şi un om de încredere al directorului general Mark Zuckerberg, s-a folosit de memo pentru a respinge existenţa bulelor de filtrare (un ”mit” care distrage atenţia de la problema reală a polarizării), a explica de ce Facebook este mai mult ca zahărul decât nicotina (”este benefică prin moderaţie”) şi a oferi analiza sa privind impactul real al platformei asupra alegerilor din 2016.

”A fost Facebook responsabilă de alegerea lui Donald Trump? Cred că răspunsul este da, dar nu din motivele la care s-ar gândi cineva. Nu a fost ales datorită Rusiei, a dezinformării sau datorită Cambridge Analytica. A fost ales pentru că a condus cea mai bună campanie de publicitate digitală pe care am văzut-o. Punct”.

Bosworth a spus că Trump şi Brad Parscale, directorul digital pentru campania din 2016 a lui Trump, care este acum director pentru campania din 2020, au făcut ”o treabă incredibilă”.

Nu au făcut dezinformări sau farse. Nu au făcut microtargeting şi nu au afirmat lucruri diferite pentru oameni diferiţi. S-au folosit de instrumentele pe care le avem pentru a arăta lucrul potrivit pentru fiecare persoană”, a scris directorul.

El a avut cuvinte aspre pentru firma britanică de analiză a datelor aflată în centrul celui mai mare scandal în care a fost implicată Facebook. Bosworth a descris Cambridge Analytica ca fiind ”un noneveniment” şi i-a descris pe cei aflaţi în spatele companiei de consultanţă drept ”agenţi de vânzări alunecoşi ca un şarpe”.

”Când Trump a câştigat, Cambridge Analytica a încercat să îşi asume meritul. M-am bucurat atunci când directorul de campanie al lui Trump Brad Parscale i-a criticat pentru acest fapt”, a mai scris Bosworth.

Faţă de celelalte efecte ale Facebook asupra societăţii, Bosworth a recunoscut că polarizarea politică este o problemă care trebuie rezolvată de companie. El a sugerat totuşi că algoritmii pentru conţinut ai Facebook funcţionează aşa cum au fost proiectaţi, oferind utilizatorilor exact ceea ce doresc.

”Ce mă aştept să afle oamenii este că algoritmii expund dorinţele umanităţii, mai bune sau mai rele”, a arătat Bosworth.

El a mers până acolo încât să pună la îndoială că atunci când vezi conţinut din partea oamenilor cu care eşti în dezacord te poate face să îţi schimbi convingerile. De fapt, el a argumentat că acest lucru ar putea doar să întărească convingerile existente.

Bosworth a cerut totodată colegilor săi să nu respingă feedback-ul, în special în problemele expuse de media.

”Cred că majoritatea criticilor care au apărut sunt corecte şi reprezintă domenii reale pentru noi în care putem să servim mai bine comunitatea. Expunerea defectelor noastre nu îmi face plăcere, dar consider că este mult mai bine decât alternativa de a le ignora”, a mai scris Bosworth.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.