Acţiunile gigantului chinez de comerţ electronic Alibaba au scăzut joi cu 8%, la bursa din New York, după ce grupul a anunţat că nu va continua cu planul de separare a diviziei sale cloud, din cauza restricţiilor SUA pentru exporturile de cipuri, transmite CNBC.
Acţiunile companiei au scăzut cu mai mult de 8% după această ştire, iar de la începutul acestui an sunt în declin cu 1%.
În comunicatul său de joi privind veniturile, Alibaba a spus că nu va mai continua cu o separare a Cloud Intelligence Group - filiala de cloud computing a Alibaba care concurează cu Amazon Web Services şi Microsoft Azure. Alibaba plănuise să listeze la bursă divizia.
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
Alibaba a spus că restricţiile impuse de SUA exporturilor de cipuri au îngreunat accesul firmelor chineze la apropvizionarea cu cipuri de importantă critică de la companiile americane.
SUA au interzis în octombrie vânzările de cipuri avansate H800 şi A800 ale Nvidia, concentrate pe inteligenţa artificială, către companiile din China.
Joi, Alibaba a spus că restricţiile ”au creat incertitudini pentru perspectivele Cloud Intelligence Group”.
”Credem că o separare completă a Cloud Intelligence Group ar putea să nu atingă efectul scontat de creştere a valorii pentru acţionari”, a spus compania, adăugând că se va concentra în schimb pe dezvoltarea unui model de creştere durabilă pentru unitate ”în circumstanţe fluide”.
Înainte de anunţul de joi privind rezultatele financiare, Alibaba a anunţat într-un document depus la autorităţile de reglementare că trustul de familie al fondatorului Jack Ma plănuia să-şi vândă participaţia din afacere, vânzând 10 milioane de acţiuni pentru 870,7 milioane de dolari în numerar.
Decizia de a renunţa la separarea unităţii sale de cloud marchează o problemă în planul Alibaba de a se reorganiza în şase unităţi de afaceri individuale – una dintre cele mai radicale schimbări din istoria companiei.
Alibaba anunţase anterior că va pune în aşteptare planurile de a lista lanţul său de retail Freshippo pentru produse alimentare, ”în timp ce evaluăm condiţiile pieţei şi alţi factori”.
Compania încă intenţionează să listeze divizia sa de logistică inteligentă Cainiao din Hong Kong.
Rezultatele de joi marchează primul set de rezultate financiare al Alibaba de când direcotrul veteran Eddie Wu l-a succedat pe fostul director Daniel Zhang în funcţia de CEO.
Ca parte a unei remanieri mai ample a managementului, cofondatorul companiei, Joe Tsai, a preluat de asemenea funcţia de preşedinte, a declarat Alibaba în iunie.
Alibaba a raportat un profit net atribuibil acţionarilor de 27,7 miliarde de yuani (3,8 miliarde de dolari) pentru trimestrul încheiat în septembrie, sub cele 29,7 miliarde de yuani aşteptate de analişti.
Veniturile au îndeplinit totuşi aşteptările, ajungând la 224,79 miliarde de yuani, în creştere cu 9% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.
Tsai, preşedintele companiei, a încercat să liniştească îngrijorările investitorilor cu privire la obstacolul în calea reorganizării Alibaba, în apelul privind veniturile de joi, declarând că compania are numerar mai mult decât suficient în bilanţ pentru a-şi susţine activitatea operaţională.
”Am încheiat trimestrul cu numerar net de 63 de miliarde de dolari şi am generat fluxuri de numerar libere de 27 de miliarde de dolari în în ultimele 12 luni”, a spus Tsai.
”Alibaba nu a fost niciodată într-o poziţie financiară mai bună pentru a investi în creşterea afacerilor noastre”, a spus el, adăugând că Alibaba vrea să demonstreze investitorilor că îşi poate dezvolta afacerea în cloud ca parte a Grupului Alibaba, mai degrabă decât să se concentreze pe ”ingineria financiară”.
”În lumea condusă de inteligenţă artificială, pentru a creşte o afacere complet dezvoltată, bazată pe o infrastructură foarte interconectată şi la scară mare, este nevoie de investiţii. Preferăm să le demonstrăm investitorilor prin operaţiunile noastre din afacerea în cloud, decât să o desprindem”, a spus Tsai.
Wu, CEO-ul Alibaba, a declarat că firma se va lansa într-o revizuire strategică a afacerilor sale existente, făcând distincţie între afacerile ”core” şi „non-core”.
Compania va acorda diferitelor afaceri diferite niveluri de prioritate, ”în funcţie de dimensiunea pieţei, modelul de afaceri şi competitivitatea produselor”.
Afacerile de bază sunt cele în care Alibaba îşi va păstra un accent pe termen lung, va continua cercetarea şi dezvoltarea şi îşi va dezvolta produsele şi serviciile. Afacerile non-core sunt cele în care Alibaba doreşte să realizeze valoare făcându-le profitabile ”sau prin alte mijloace de capitalizare”, a spus Wu.
Prima plată de dividende
De asemenea, compania a anunţat că va emite primul dividend anual în numerar în 2023. Companiile folosesc dividende pentru a împărţi o parte din profitul lor cu acţionarii.
În comunicat, Alibaba a spus că consiliul său de administraţie a aprobat un dividend anual în numerar de 0,125 dolari pe acţiune ordinară sau 1 dolar pe acţiunea depozitarului american pentru anul fiscal.
Valoarea totală a dividendelor va fi de aproximativ 2,5 miliarde de dolari.
Alibaba va plăti suma investitorilor la închiderea activităţii, pe 21 decembrie 2023, ora Hong Kong, şi, respectiv, ora New York.
Rezultatele Alibaba sunt adesea privite ca un indiciu al sănătăţii consumatorului chinez. Economiştii se aşteptau la un boom în economia Chinei după ieşirea din blocajele cauzate de Covid-19, anul trecut, dar revenirea s-a dovedit mai lentă, o criză imobiliară şi alte provocări structurale creând riscuri pentru redresarea ţării.
Despre China, Tsai a spus că, în ciuda volatilităţii de pe pieţele globale, ”intrăm într-o fază a unui mediu de operare mai stabil în China”.
Cu toate acestea, Alibaba a declarat că a înregistrat o creştere sănătoasă de la an la an a utilizatorilor site-urilor sale interne de cumpărături online Taobao şi Tmall.
Cele două site-uri au înregistrat o creştere pozitivă a comenzilor de la an la an în timpul sărbătorii anuale de cumpărături chinezeşti de pe 11 noiembrie, a adăugat compania.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.