Hanwha Aerospace, companie industrială aerospaţială cu sediul în Coreea de Sud, va demara la începutul anului viitor construcţia în România a unei fabrici de vehicule blindate, pentru industria de apărare. Peter Bae, vicepreşedinte al Hanwha Aerospace Europe, a declarat pentru News.ro că România va deveni un hub regional pentru toate sistemele terestre ale Hanwha în Europa. În ceea ce priveşte locaţia, compania nu face public acest aspect încă.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Hanwha Aerospace, cea mai mare companie din domeniul apărării din Coreea de Sud, a inaugurat pe 23 august o unitate de producţie de vehicule blindate (H-ACE) în Geelong, Australia. Această fabrică marchează prima facilitate de producţie din străinătate înfiinţată de o companie coreeană din domeniul apărării. Fabrica din Australia este similară cu cea pe care Hanwha Aerospace are în plan să o construiască în România ca urmare a semnării contractului pentru cele 54 de obuziere de 155mm şi vehiculele suport pentru Ministerul Apărării.

Hanwha Aerospace a semnat în iulie un contract în valoare de 1 miliard de dolari pentru furnizarea către România a 54 de obuziere autopropulsate K9 şi a 36 de vehicule de aprovizionare cu muniţie K10, în cadrul unui contract global care include, de asemenea, zeci de vehicule de sprijin pe roţi împreună cu muniţia aferentă.

”România este pe acelaşi drum: Hanwha este pregătită să reproducă acest succes în România, deoarece autorităţile de la Bucureşti au semnat în iulie un contract în valoare de 1 miliard de dolari cu Hanwha pentru producţia a 54 de obuziere autopropulsate K9 „Tunet” şi a 36 de vehicule de reîncărcare cu muniţie K10. Conform contractului, Hanwha Aerospace este hotărâtă să construiască în România facilităţi de producţie şi mentenanţă la scară largă pentru a furniza nu numai platforme de ultimă generaţie, ci şi beneficii economice şi industriale”, a declarat pentru News.ro Peter Bae, vicepreşedinte al Hanwha Aerospace Europe.

Se aşteaptă ca lucrările la fabrică să înceapă la începutul anului viitor.

Ca parte a planurilor de extindere a parteneriatului cu România, Hanwha Aerospace oferă Redback pentru modernizarea IFV a Armatei Română. Redback este cel mai avansat IFV (nfantry fighting vehicle) din lume, cu o serie de tehnologii inovatoare, inclusiv şenile din cauciuc compozit, un sistem de protecţie activă hard-kill şi un afişaj transparent montat pe cască.

”Câştigarea de către Redback a licitaţiei australiene pentru IFV este percepută ca o etapă cheie pentru evidenţierea capacităţii excelente a vehiculului blindat sud-coreean de a surclasa alte vehicule. În timpul activităţii de atenuare a riscurilor (RMA), un proces de testare şi evaluare de doi ani pentru faza 3 a LAND 400, Redback a demonstrat o letalitate, mobilitate şi protecţie blindată superioare celorlalte vehicule din competiţie”, spun reprezentanţii companiei.

Aceştia afirmă că sunt pregătiţi să stabilească o cooperare industrială profundă cu România.

”O parte crucială a propunerii noastre include stabilirea unei facilităţi de producţie împreună cu un centru de excelenţă (CoE) MRO (Maintenance Repair Operations), integrând întreprinderile româneşti în lanţul global de aprovizionare al Hanwha”, a declarat Peter Bae, vicepreşedinte al Hanwha Aerospace Europe.

El subliniază că România va deveni un hub regional pentru toate sistemele terestre ale Hanwha în Europa.

„Elementele comune între K9 Tunet şi Redback sunt elementele care pot contribui semnificativ la dezvoltarea Romaniei ca un centru de producţie, MRO şi upgrade al tuturor sistemelor terestre Hanwha în Europa”, a declarat Peter Bae. Ne referim aici la acel termen cunoscut drept commonality explicat prin acel nivel ridicat de elemente comune si similare între K9 şi Redback: grupul motopropulsor sau şasiul, de exemplu. Acestea vor creşte eficienţa operării, producţiei şi întreţinerii ambelor sisteme, atât a Redback, cât şi al K9 Tunet.

Hanwha Aerospace, cea mai mare companie din domeniul apărării din Coreea de Sud, a inaugurat pe 23 august o unitate de producţie de vehicule blindate în Australia. În cadrul competiţiei Australian LAND 400 Phae 3, Redback a câştigat în faţa lui Rheinmetall Lynx, CV90 construit de BAE Systems şi ASCOD dezvoltat de General Dynamics European Land Systems.

”Deschiderea Centrului de excelenţă pentru vehicule blindate Hanwha (H-ACE) reprezintă hotărârea fermă a Hanwha de a-şi extinde în continuare amprenta pe piaţa globală. În acelaşi timp, este o dovadă clară a angajamentului Hanwha faţă de eforturile de localizare pentru a aduce beneficii economice maxime industriei locale, oferind nu numai platforme de ultimă generaţie, ci şi creând şi menţinând locuri de muncă. Este o investiţie semnificativă din partea Hanwha. Fabrica a fost construită pe un teren de aproximativ 150.000 de metri pătraţi, lângă aeroportul Avalon din Geelong, în decurs de numai doi ani”, adaugă reprezentantul companiei.

Centrul H-ACE include mai multe linii de asamblare, atât pentru obuziere autopropulsate, cât şi pentru maşini de luptă pentru infanterie, o pistă de testare de 1,5 km, o aripă de antrenament şi o unitate de cercetare şi dezvoltare.

În ceea ce priveşte impactul economic, se preconizează că această localizare va susţine peste 2.000 de locuri de muncă pe parcursul anilor de desfăşurare a programelor LAND 8116 şi LAND 400 Faza 3. Programul LAND 8116 este destinat fabricării a 30 de obuziere autopropulsate AS9 (K9 varianta australiană) şi a vehiculelor blindate de aprovizionare cu muniţie AS10 (K10 varianta australiană), în timp ce LAND 400 faza 3 este destinat fabricării a 129 de maşini de luptă pentru infanterie Redback.

”În calitate de companie din topul producătorilor mondiali din domeniul apărării, ne angajăm pe deplin să investim în industriile locale şi să transferăm tehnologii relevante prin programe active de localizare menite să maximizeze beneficiile economice şi industriale pentru regiunile respective. În acest sens, deschiderea H-ACE este o dovadă a angajamentului Hanwha de a lucra cu industria locală în cadrul unor parteneriate puternice cu naţiunile partenere”, a declarat Jaeil Son, preşedinte şi CEO al Hanwha Aerospace, la ceremonia H-ACE din Geelong, Victoria.

România a devenit cel de-al 10-lea stat utilizator al obuzierului K9, crescând astfel comunitatea internaţională de beneficiari ai obuzierului autopropulsat cu şenile de calibru 155 mm/52, care reprezintă peste 50% din piaţa mondială a obuzierelor autopropulsate.

După Norvegia şi Australia, România va fi, de asemenea, al treilea operator global al K10, care permite o capacitate de reaprovizionare complet automatizată pentru a maximiza eficienţa forţelor de artilerie.

Fondată în 1977, Hanwha Aerospace este o companie aerospaţială şi de apărare globală care oferă un portofoliu larg de produse şi servicii de clasă mondială. Acestea includ vehicule de luptă terestre, cum ar fi obuzierul autopropulsat K9, vehiculul de luptă pentru infanterie Redback şi sistemul de lansatoare de rachete multiple Chunmoo K239. De asemenea, compania produce muniţii ghidate cu precizie şi motoare pentru platforme aeriene, spaţiale şi maritime.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.