După câţiva ani de întârziere, noul aeroport Berlin-Brandenburg (BER) va fi inaugurat în octombrie 2020, după testele tehnice din ultima serie, a declarat CEO-ul Lütke Daldrup, scrie publicaţia TheLocal.de.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

De altfel, presa germană a scris că această investiţie, estimată iniţial la 2,8 miliarde de euro, a ajuns acum să depăşească 6 miliarde euro, fiind una dintre cele mai mari investiţii de infrastructură  din Germania.

"Testele din iulie sunt în linie cu graficul nostru până la deschiderea BER în octombrie 2020", a declarat directorul aeroportului, Lütke Daldrup, pentru dpa.

Evenimente

5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii

Aşa-numitul test ”Wirk-Prinzip-Prüfung” este o condiţie prealabilă importantă înainte ca aeroportul să poată primi aprobarea finală din partea autorităţilor.

Deschiderea iniţială a Aeroportului din Berlin a fost planificată pentru luna octombrie 2011, dar a fost amânată în ultimul moment din cauza preocupărilor legate de siguranţa la incendiu.

În peste 40 de zile lucrătoare sau două luni, grupul de lucru independent, Inspectoratul Tehnic din Rineland (TÜV Rheinland), va da asigurări dacă diferitele părţi ale aeroportului funcţionează bine împreună.

De exemplu, alarmele de incendiu şi alimentarea cu energie electrică de rezervă vor fi testate simultan.

Din cauza diverselor deficienţe de construcţie, probleme tehnice şi erori de planificare deschiderea BER a fost amânată de şase ori. Investiţia a fost afectată şi de acuzaţiile de corupţie şi de disputele legale care privesc finanţarea proiectului.

Aeroportul este destinat să găzduiască şase milioane de pasageri pe an iar capacitatea totală a aeroportului să crească la 28 de milioane de pasageri.

În luna mai, CEO-ul Daldrup şi-a exprimat scepticismul că aeroportul ar putea fi deschis până în octombrie 2020 din cauza unor probleme tehnice în creştere.

Un raport al TÜV Rheinland a numărat un total de 11.581 aspecte tehnice, inclusiv privind tehnologia de control al incendiilor şi de securitate a aeroportului.

Guvernul federal german deţine 26% din aeroport, iar restul este împărţit între landurile Berlin şi Brandenburg.

În prezent, pasagerii din regiune utilizează fie aeroportul Tegel din Berlin, fie vechiul aeroport Schönefeld din Berlin.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.