Consiliul Concurenţei a câştigat procesul cu Roche România, anunţă autoritatea de concurenţă, după ce Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie a confirmat definitiv încălcarea Legii Concurenţei de către Roche România SRL, care a abuzat de poziţia sa dominantă pe piaţa unor produse oncologice din România. Gigantul farmaceutic elveţian a fost amendat în România de Consiliul Concurenţei cu 44,168 milioane lei (9,47 milioane euro) pentru adoptarea unei strategii menite să elimine concurenţa la licitaţiile publice pentru medicamentele care conţin rituximab, trastuzumab, cu scopul de a întârzia intrarea pe piaţă a unor medicamente biosimilare.
”Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie a confirmat definitiv încălcarea Legii Concurenţei de către Roche România SRL, care a abuzat de poziţia sa dominantă pe piaţa unor produse oncologice din România”, anunţă autoritatea de concurenţă.
Autoritatea de concurenţă a sancţionat, în anul 2019, compania farmaceutică Roche România SRL cu amenzi în valoare totală de 44,168 milioane lei (9,47 milioane euro) pentru adoptarea unei strategii menite să elimine concurenţa la licitaţiile publice pentru medicamentele care conţin rituximab, trastuzumab, cu scopul de a întârzia intrarea pe piaţă a unor medicamente biosimilare.
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
Astfel, Roche a vândut medicamentele ce conţineau Rituximab şi Trastuzumab către distribuitorii parteneri, care i-au fost şi concurenţi la licitaţii, dar preţul oferit acestora a fost mai mare decât preţul său de ofertare la licitaţiile publice. În felul acesta, Roche şi-a eliminat concurenţa la licitaţii, deoarece distribuitorii nu au putut participa în cadrul acestor proceduri în condiţii rezonabile, care să le asigure desfăşurarea activităţii în mod eficient (profitabil).
Roche a contestat decizia de sancţionare, dar atât prima instanţă (Curtea de Apel Bucureşti), cât şi Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie au respins acţiunea companiei farmaceutice ca fiind neîntemeiată.
Roche a mai fost sancţionată pentru că, în aceeaşi perioadă, 2017 – 2019, a implementat o strategie pentru a împiedica vânzările de medicamente concurente, mai ieftine, care conţin substanţa activă Erlotinib. Din strategia Roche au făcut parte direcţionarea pacienţilor către propriul produs, mai scump, Tarceva, prin cardul de pacient Roche şi call center-ul Roche, şi acoperirea diferenţei de preţ ce ar fi trebuit plătită de către pacienţi la achiziţia Tarceva, pentru ca aceştia să nu cumpere un alt medicament similar.
Şi în acest caz, Roche a contestat la Curtea de Apel Bucuresţi, dar instanţa a menţinut decizia Consiliului Concurenţei. Compania a înaintat recurs la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.