Majorarea costului de transport de mărfuri din China, atât pe cale aeriană şi feroviară, dar mai ales pe cale maritimă, a reprezentat cea mai mare provocare a ultimului an pentru toate companiile prezente în domeniu, arată Romasia, companie românească de trading, cu sediul central în Hong Kong şi birouri în România, China şi Vietnam. Aceasta precizează că majorarea de preţ din transport s-a tradus prin scumpiri pe întreg lanţul de aprovizionare.
”Majorarea costului de transport de mărfuri din China, atât pe cale aeriană şi feroviară, dar mai ales pe cale maritimă a reprezentat cea mai mare provocare a ultimului an pentru toate companiile prezente în domeniu, un lucru experimentat din plin şi de Romasia, jucător activ de peste 12 ani în această piaţă. Ca o consecinţă, fenomenul creşterii de preţ din transport s-a tradus prin scumpiri pe întreg lanţul de aprovizionare”, arată compania.
Înainte de criza sanitară, compania vindea un metru cub de marfă transportată la preţul de 120-160 de dolari, iar acum transportul se face cu 400 de dolari pe metru cub, ceea ce, în procente, se află sub creşterea preţului pieţei. Capacitate de transport a Romasia, a cărei principală activitate este aceea de achiziţii de pe piaţa chineză, înseamnă aproape 20.000 metri cubi de marfă transportată pentru o bază de aproximativ 400 de clienţi.
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
”Costul transportului containerizat maritim s-a mărit de şapte-opt ori faţă de preţurile de dinaintea pandemiei. Dacă pentru un container de 40 de picioare din China până în Constanţa, costul de transport era de 1.800-2.500 de dolari (USD), astăzi acest cost este de 14.000-16.000 de dolari, la acelaşi volum de marfă transportat. Noi am căutat soluţii şi am eficientizat anumite procese astfel încât preţul pe metru cub să crească procentual mult mai puţin”, declară Marius Grada, cofondator şi CEO al Romasia, un business de aproximativ 10 milioane de lei anul trecut, ca încasări din transport şi servicii pentru România.
La capitolul provocări se adaugă şi efortul mai mare pe care compania l-a depus pentru a-şi menţine clienţii, fiind nevoită să scadă marjele de profit. De exemplu, pentru anumiţi clienţi fie nu a mai fost fezabil importul din China, fie - în cazul celor care nu au renunţat – preţurile de vânzare au fost drastic modificate. Marius Grada dă exemplul concret al unui importator de mobilier de exterior a cărei valoare medie a mărfii trasportate pe un container, înainte de criză, era de 15.000-18.000 de dolari, caz în care plătea 2.000 de dolari pe transport.
”În noul context, acesta plăteşte 16.000 de dolari pentru marfă şi 15.000 de dolari pentru transport. Aşadar, impactul de cost este, împreună cu celelalte costuri - taxe vamale, manipulări, etc. - de peste 100%. Asta înseamnă că el va trebui, cel puţin, să dubleze preţul produsului către client. Pentru alt gen de produse, precum cele mici ca volum, schimbarea nu a fost atât de dramatică”, explică Marius Grada.
Acesta mai spune că este dificil de făcut o previziune pe termen lung pentru evoluţia preţurilor în transportul maritim pentru că totul depinde de modul în care evoluează pandemia şi de deciziile politice care se vor lua la nivel mondial.
”Romasia se concentrează în prezent pe două direcţii principale de business şi pe câteva complementare. În primul rând, există o linie pentru achiziţii, atunci când clientul se raportează la companie ca la propriul său departament de achiziţii din China, în sensul că Romasia se ocupă de tot procesul, de la găsirea furnizorilor şi producţie, până la livrarea mărfii în depozitul clientului”, informează compania.
O a doua linie principală este aceea pe care Marius Grada o numeşte ”grupaj la cheie”, adresată în special clienţilor mici şi medii, magazinele online sau altor afaceri similare. Mai precis, clientul îşi caută marfa în China şi, apoi, trimite către Romasia factura proformă primită de la compania chineză.
”Suntem o afacere nişată prin faptul că luăm marfa clientului din China şi i-o predăm vămuită şi cu factura pentru România la destinaţie. Printre serviciile noastre, pot fi enumerate: realizarea achiziţiilor, verificarea furnizorilor şi a mărfii, consolidarea mărfii în depozitul nostru din China. Ne asumăm importul produselor, plătim taxele vamale în numele clientului. Practic, ne ocupăm de tot”, conchide Marius Grada.
Romasia funcţionează din anul 2008 ca o companie românească de trading, cu sediul central în Hong Kong şi birouri în România (Arad, Bucureşti), China (Yiwu, Guangzhou) şi Vietnam (DaNang). De-a lungul timpului, compania a trecut printr-o serie de schimbări, fuziuni şi consolidări, iar în prezent este furnizor şi mandatar pentru aprovizionarea şi logistica în importurile din China, deservind companii româneşti şi multinaţionale de toate dimensiunile.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.