22.000 de persoane sunt necesare pentru construirea secţiunii de munte Sărăţeni-Pipirig pe traseul Autostrăzii ”Unirii” A8, potrivit estimării din studiul de fezabilitate publicate de Compania Naţională de Investiţii Rutiere (CNIR). Secţiunea de munte Sărăţeni-Pipirig, cu o lungime de 116 kilometri, care include 38 de tuneluri şi aproape 200 de poduri şi viaducte, reprezintă unul dintre cele mai complexe proiecte de investiţii pentru infrastructura rutieră. Confom CN, constructorii care angajează 350 de şomeri din judeţele Bacău, Harghita, Iaşi, Mureş, Neamţ şi Suceava vor avea punctaj suplimentar în evaluarea ofertelor pentru cele patru loturi ale autostrăzii A8.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

”22.000 de persoane sunt necesare pentru construirea secţiunii de munte Sărăţeni-Pipirig pe traseul Autostrăzii ”Unirii” A8, potrivit estimării din studiul de fezabilitate. Secţiunea de munte Sărăţeni-Pipirig cu o lungime de 116 kilometri, care include 38 de tuneluri şi aproape 200 de poduri şi viaducte, reprezintă unul dintre cele mai complexe proiecte de investiţii pentru infrastructura rutieră, şi, totodată, o oportunitate pentru dezvoltare economică, reducerea decalajelor şi a şomajului, precum şi atragerea de noi investiţii”, arată CNIR.

Astfel, conform datelor din studiul de fezabilitate, pentru secţiunea 1 C Sărăţeni-Joseni (32,4 km) necesarul de forţă de muncă pe durata execuţiei a fost estimat la aproximativ 6.000 de persoane, pentru lotul următor, 1 D Joseni-Ditrău (14,4 km) de 3.000 persoane, iar pentru cel mai lung lot al secţiunii de munte, 2 A Ditrău-Grinţieş (37,9 km) de 7.000 de persoane. Pentru al patrulea lot, 2 B Grinţieş-Pipirig (31,5 km), proiectantul a estimat că alte aproximativ 6.000 de persoane vor fi implicate în etapa de execuţie.

CNIR acordă punctaj suplimentar pentru angajarea a 350 de persoane fără loc de muncă.

Achiziţiile publice responsabile din punct de vedere social reprezintă un instrument strategic pentru îndeplinirea politicilor sociale şi de ocupare a forţei de muncă, iar Compania Naţională de Investiţii Rutiere a inclus criterii pentru creşterea incluziunii sociale în punctajul acordat pentru atribuirea contractelor Autostrăzii Unirii.

”Industria de profil din România, precum şi cea din multe alte ţări europene se confruntă cu o provocare economică şi socială majoră, respectiv lipsa forţei de muncă. În acest sens, CNIR acordă un punctaj suplimentar de 6% pentru creşterea incluziunii sociale şi reducerea şomajului local. Astfel, constructorii care angajează 350 de şomeri din judeţele Bacău, Harghita, Iaşi, Mureş, Neamţ şi Suceava vor avea punctaj suplimentar în evaluarea ofertelor pentru cele patru loturi ale autostrăzii A8”, a precizat directorul general al CNIR, Gabriel Budescu.

 

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.