Facebook se numeşte acum Meta, a anunţat joi compania, într-un demers de schimbare a brandului care se concentrează pe ambiţiile sale de a construi ”metaversul”, un mediu virtual comun pe care mizează că va fi deveni următoarea mare platformă informatică, transmite Reuters.
Schimbarea numelui vine în timp ce cea mai mare companie de social media din lume se luptă cu criticile parlamentarilor şi autorităţilor de reglementare cu privire la puterea sa pe piaţă, deciziile legate de algoritmi şi controlul abuzurilor pe platformele sale.
CEO-ul Mark Zuckerberg, vorbind la conferinţa de realitate virtuală şi augmentată transmisă în direct de companie, a declarat că noul nume reflectă ambiţiile sale de a construi metaversul, mai degrabă decât serviciul său de socializare omonim.
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
Metavers, un termen inventat pentru prima dată într-un roman distopic în urmă cu trei decenii şi care acum atrage mult interes în Silicon Valley, se referă în linii mari la ideea unui mediu virtual partajat, care poate fi accesat de oameni care folosesc diferite dispozitive.
”În acest moment, marca noastră este atât de strâns legată de un singur produs, încât nu poate reprezenta tot ceea ce facem astăzi, darămite în viitor”, a spus Zuckerberg.
Compania, care a investit mult în realitatea augmentată şi virtuală, a spus că schimbarea va reuni diferitele aplicaţii şi tehnologii sub un singur brand nou, dar că nu îşi va schimba structura corporativă.
Gigantul tehnologic, care raportează aproximativ 2,9 miliarde de utilizatori lunari, s-a confruntat cu un control din ce în ce mai mare în ultimii ani din partea parlamentarilor şi autorităţilor de reglementare globale.
În cea mai recentă controversă, denunţătoarea şi fosta angajată a Facebook Frances Haugen a divulgat documente despre care a spus că arăta că compania a ales profitul în locul siguranţei utilizatorilor.
Zuckerberg a declarat, la începutul acestei săptămâni, că documentele au fost folosite pentru a crea ”o imagine falsă”.
Compania a anunţat într-o postare pe blog că intenţionează să înceapă tranzacţionarea sub noul simbol de acţiuni pe care l-a rezervat, MVRS, pe 1 decembrie.
Joi, a dezvăluit o nouă siglă la sediul său din Menlo Park, California, înlocuind Logo-ul ”Like” cu o formă de infinit albastru.
Acţiunile Facebook au crescut joi cu peste 3%.
Facebook a declarat săptămâna aceasta că divizia sa de hardware Facebook Reality Labs, care este responsabilă pentru eforturile AR şi VR, va deveni o unitate de raportare separată şi că investiţia sa în aceasta va reduce profitul total din exploatare din acest an cu aproximativ 10 miliarde de dolari.
Într-un interviu acordat publicaţiei tehnologice The Information, Zuckerberg a spus că nu s-a gândit să demisioneze din funcţia de CEO şi că nu s-a gândit ”foarte serios încă” la separarea acestei unităţi.
Divizia se va numi acum Reality Labs, a declarat joi şeful acesteia, Andrew ”Boz” Bosworth. De asemenea, compania va înceta să mai folosească brandul Oculus pentru căştile sale VR, numindu-le în schimb produse ”Meta”.
Anul acesta, compania a creat o echipă de produse concentrată pe metavers şi a anunţat recent planuri de a angaja 10.000 de angajaţi în Europa, în următorii cinci ani, pentru a lucra la acest efort.
Compania a primit mai multe lovituri la adresa reputaţiei sale în ultimii ani, inclusiv în ceea ce priveşte gestionarea datelor utilizatorilor şi controlul abuzurilor, cum ar fi dezinformarea în domeniul sănătăţii, retorica violentă şi discursul instigator la ură.
Comisia Federală pentru Comerţ din SUA a intentat, de asemenea, un proces antitrust împotriva companiei, invocând practici anticoncurenţiale.
”Deşi va ajuta la atenuarea confuziei prin distincţia dintre compania-mamă şi Facebook, prima sa aplicaţie, o schimbare a numelui nu şterge brusc problemele sistemice care afectează compania”, a spus directorul firmei de cercetare Forrester, Mike Proulx.
Zuckerberg a spus că noul nume, care provine din cuvântul grecesc pentru ”dincolo”, simbolizează că era întotdeauna mai mult de construit.
Zuckerberg a spus că noul nume reflectă, de asemenea, că, în timp, utilizatorii nu vor trebui să folosească Facebook pentru a utiliza celelalte servicii ale companiei.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.