Producătorul ieşean de ambalaje din hârtie EXONIA anunţă o creştere a cifrei de afaceri de peste două ori şi a profitului de peste patru ori, fondatorul companiei precizând că rezultatele vin pe fondul exploziei vânzărilor online, dar şi al investiţiilor mari din cadrul firmei.
Potrivit fondatorului grupului de firme EXONIA Iaşi, Tiberiu Stoian, crizele aduc şi oportunităţi, el afirmând că, în plină pandemie, fabrica de sacoşe biodegradabile Exonia a avut în anul 2021 o cifră de afaceri de 24 milioane de lei, faţă de 11 milioane de lei în anul anterior. Totodată, profitul EBIDTA al fabricii a depăşit cinci milioane de lei în 2021, o creştere de peste patru ori faţă de anul 2020.
"Pe fondul exploziei vânzărilor online, piaţa naţională de livrări la domiciliu a depăşit pragul de un miliard de euro, comparativ cu 2019 când era estimată la doar 150 de milioane de euro. Livrările au necesitat un număr mare de sacoşe. Propunerea noastră de utilizare a sacoşelor din hârtie a fost primită cu entuziasm în piaţă, atât în România, cât şi pe pieţele din Europa şi SUA. Iar rezultatele se văd", a transmis marţi, într-un comunicat de presă, fondatorul grupului EXONIA, Tiberiu Stoian.
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
Totodată, Stoian a recunoscut că au existat "destule emoţii" la începutul anului 2020, când a început pandemia, şi că au fost luate în companie măsuri drastice de reducere a costurilor, dar în acelaşi timp au fost introduse noi soluţii de digitalizare.
"La atingerea obiectivelor pe anul trecut a contribuit în special creşterea productivităţii prin optimizarea proceselor tehnologice şi a fluxurilor de producţie ale fabricii. Mai important decât cifrele este că în această perioadă au fost atraşi noi profesionişti în companie şi am accelerat procesele prin investiţii şi inovaţii, care au adus produselor un plus de estetică şi funcţionalitate", a explicat Tiberiu Stoian.
În următorii doi ani, EXONIA îşi propune investiţii de aproximativ 10 milioane de euro, ţinta companiei fiind triplarea capacităţii de producţie, dar şi a cifrei de afaceri.
"Antreprenorii români sunt greu încercaţi în această perioadă şi caută în permanenţă soluţii la provocările generate de trecerea de la criza pandemică la cea a costurilor majorate de efectele colaterale ale războiului din proximitatea României. Sperăm în acelaşi timp că din ce în ce mai mulţi consumatori vor rezona la îndemnul EXONIA de a reduce consumul de ambalaje şi de a contribui la colectarea selectivă a acestora în vederea reciclării", a mai afirmat fondatorul grupului EXONIA din Iaşi, Tiberiu Stoian.
Grupul EXONIA, fondat în anii 2000 de omul de afaceri Tiberiu Stoian, este format din trei entităţi, respectiv EXONIA Holding, producător de ambalaje din hârtie, EXONIA Production, producător ambalaje plastice şi Artis Design, integrator de soluţii de digitalizare industrială.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.