BRD-Groupe Société Générale, a treia bancă din România după valoarea activelor, a înregistrat în primele nouă luni din acest an un profit net de 1,066 miliarde lei (circa 230 milioane euro), în creştere cu 75,8% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, impulsionat de activitatea comercială dinamică precum şi de profilul de risc îmbunătăţit, potrivit datelor publicate vineri de bancă.
Venitul net bancar al Grupului BRD a ajuns la 2,061 miliarde lei, accelerând la +3,4% faţă de anul trecut, excluzând elementele nerecurente: câştiguri din instrumentele financiare disponibile pentru vânzare şi din tranzacţia VISA Europe din primele 9 luni ale anului 2016, care au totalizat 127 milioane lei, şi câştiguri din instrumentele financiare disponibile pentru vânzare de 9 milioane lei în primele 9 luni ale anului 2017.
”Creşterea de +6,8% a veniturilor nete din dobânzi a provenit din evoluţia solidă a volumelor. Veniturile nete din comisioane (-2,4% faţă de anul precedent) au fost susţinute de creşterea veniturilor din activitatea de carduri, comisioane în creştere din serviciile financiare şi de pe piaţa de capital precum şi din abonamente de bancă la distanţă, însă au fost influenţate de comisioane mai mici din produsele bancare de tranzacţionare”, se arată în comunicat.
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
Calitatea activelor a continuat sa se îmbunătăţească, după cum arată rata creditelor neperformante mai mică, de 7,8% la finalul lunii septembrie 2017 faţă de 10,8% la finalul lunii septembrie 2016, şi gradul de acoperire de 75,0%, comparativ cu 74,8% la finalul lunii septembrie 2016 (toţi indicatorii conform metodologiei ABE).
Costul net al riscului a înregistrat o eliberare netă de provizion de 271 milioane lei datorită unor recuperări din portofoliul non retail neperformant, recunoaşterii unor despăgubiri din asigurări şi câştigului din vânzarea de portofolii de credite neperformante, potrivit băncii.
BRD a înregistrat o performanţă comercială mai bună în ianuarie-septembrie, consolidând creşterile înregistrate şi intensificând procesul de digitalizare.
”Numărul de clienţi activi de retail a crescut cu 34.000 faţă de anul trecut, dintre care persoanele fizice cu 31.000 şi micile companii cu 3.000. Gradul de echipare pe segmentul clienţilor persoane fizice (număr mediu de produse pe client activ) a crescut în continuare, până la 4,16, de la 4,04 la finalul lunii septembrie 2016. Stocul de contracte de internet şi mobile banking a atins 1,30 milioane, +25% faţă de anul trecut. În special, numărul abonaţilor MyBRD Mobile a crescut cu +55%”, se arată în raport.
Soldul creditelor nete ale Grupului BRD a atins 30,7 miliarde lei, mai mare cu 6,6% în comparaţie cu septembrie 2016, determinat de evoluţia solidă pe ambele segmente de clientelă, retail şi non-retail.
”Soldul creditelor acordate segmentului retail a fost mai mare cu 7,1%*, susţinut de majorarea puternică a creditelor de consum şi pentru locuinţe nou-acordate, graţie campaniilor eficiente şi a apetitului pieţei pentru contractarea de noi împrumuturi. Volumul creditelor nou-acordate către clienţi persoane fizice a continuat sa crească (cu 12,4% faţă de perioada ianuarie-septembrie 2016) până la 4,8 miliarde lei, BRD consolidându- şi poziţia de lider pe piaţa creditelor acordate persoanelor fizice, cu o cotă de piaţă de 16,9% la sfârşitul lunii septembrie 2017. Creditele acordate clienţilor non-retail au înregistrat o creştere anuală de 5,6%, determinată de creditele acordate marilor clienţi corporativi (+10,9% faţă de anul trecut), reflectând poziţia puternică a BRD pe acest segment”, se aată în comunicat.
BRD, a treia bancă de pe piaţă după active, este controlată de grupul francez Société Générale, care deţine circa 60,2% din capital. BRD este listată la Bursa de Valori Bucureşti şi are o valoare de piaţă de 8,474 miliarde lei (1,84 miliarde euro), la ultimul preţ de închidere.
Anul trecut, BRD a pierdut locul al doilea în sistemul bancar românesc după valoarea activelor, fiind depăşită de Banca Transilvania. BRD a ocupat poziţia a doua a podiumului pieţei bancare aproape două decenii, din 1999, după prăbuşirea Bancorex.
Principalii competitori ai BRD în România sunt BCR, Banca Transilvania, Raiffeisen, Unicredit şi ING.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.
Citește și...